קריפטו

הבנק המרכזי של ניגריה בבשורה חדשה: "נאפשר לסחור בקריפטו"

לאחר שביטל את האפשרות להשתמש במטבעות קריפטו מחשש להלבנות הון ומימון טרור, הבנק המרכזי של ניגריה (CBN) חוזר בו ומתיר שוב את השימוש במטבעות אלו, תוך כדי הפעלת אמצעי פיקוח חדשים
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
בתחילת שנת 2021 התקבלה בניגריה החלטה לאסור על בנקים ומוסדות פיננסיים לעסוק או לאפשר עסקאות במטבעות קריפטו, תוך ציון החשש מהלבנת הון או מימון טרור. כעת, נראה כי הבנק המרכזי של ניגריה (CBN) חוזר בו, והוא מתיר את השימוש של סחר במטבעות אלו.
הרשות לניירות ערך של ניגריה (SEC) פרסמה לפני כמה חודשים תקנות בנוגע לשימוש בנכסים דיגיטליים. החשש המרכזי של המדינה נובע משום שהתחום עדיין פרוץ, ונוכלים עשויים להשתמש במטבעות אלו למטרות שליליות. על כן, הבנק ציין כי יש למצוא את האיזון ולאפשר לתושבים לסחור בקריפטו תוך כדי הפעלת אמצעים רגולטוריים לפיקוח ואבטחת עסקאות.
ההנחיות כעת במדינה מפרטות כיצד בנקים ומוסדות פיננסיים צריכים לפתוח חשבונו ולשמש כערוצים להזרמת מט"ח וסחר עבור חברות העוסקות בנכסי קריפטו. "מרגע החלת התקנות, לא נתיר כל שימוש של נכסים דיגיטליים שהוא לא מיועד למטרות שהגדרנו", אמר בכיר באחד הבנקים הגדולים בניגריה.
חברת המחקר מניו יורק, Chainalysis, ציינה בדו"ח מחודש ספטמבר האחרון כי היקף עסקאות הקריפטו בניגריה גדל ב-9% בכל שנה, וגם עלה ל-56.7 מיליארד דולר בין יולי 2022 ליוני 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה