קריפטו

משפטו של נוכל הקריפטו יוצא לדרך: כל הפרטים

משפטו של סם בנקמן- פריד, המיליארדר לשעבר שזכה לכינוי "נוכל הקריפטו", יוצא היום לדרך. בנקמן, זכה להכרה בתור מייסד בורסת הקריפטו FTX, שקריסתה מוגדרת כאחת התרמיות הפיננסיות הגדולות בהיסטוריה של ארה"ב 
מערכת ice | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
סם בנקמן-פריד, עלה לגדולה לאחר שהקים את FTX, פלטפורמה שבה לקוחות יכולים לסחור במטבעות דיגיטליים. לאחר מכן, הוא הפך לפנים של המסחר במטבעות הקריפטו ברחבי העולם. כעת, לאחר שהוא היה במעצר כמעט שנה, משפטו יוצא לדרך.
 
כזכור, בנקמן-פריד, נעצר והואשם בהונאה, לאחר ש-FTX קרסה לפשיטת רגל, כאשר יותר מ-8 מיליארד דולר מכספי החברה נעלמו. מומחים מעריכים כי משפטו של באנקמן-פריד בבית המשפט הפדרלי יארך כשישה שבועות.
 
<
במסגרת ההליך המשפטי, התביעה שואפת לשים זרקור על התנהלותו הבעייתי של בנקמן-פריד, כשבכתב האישום שלו, נטען כי השתמש בכספי לקוחות שהופקדו ב-FTX והוציא אותם על צרכים אישיים, קניית נכסים ועוד. 
 
מלבד זאת על פי החשדות, הוא גם השתמש בכסף כדי לכסות הפסדים בחברת המסחר שלו, Alameda Research, תוך שהוא משקר למשקיעים ולבנקים בנוגע לקשרים בין שתי החברות. בראיונות לתקשורת ברחבי העולם, מר בנקמן-פריד הודה בניהול רישום מרושל אך הכחיש עוול מכוון.
 
במסגרת המשפט, ארבעה מעמיתיו העסקיים הקרובים ביותר ובני בריתו כולל בת זוגתו לשעבר וראש אלמדה לשעבר, קרוליין אליסון אמורים להעיד נגד בנקמן-פריד במסגרת המשפט שהתחיל היום. בנקמן-פריד נעצר לראשונה בסוף השנה שעבר ומאז הוא חודש אוגוסט הוא המתין שמשפטו יתחיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה