קריפטו

עוקץ הקריפטו נחשף: חשד להונאת ענק של עשרות מיליוני שקלים

בתום חקירה סמויה יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה הבוקר חשוד בן 29 מארסוף בחשד להונאת משקיעים בזירות מסחר קריפטוגרפיות, עבירות מס, מרמה והלבנת הון

מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה סמויה בחשד לעבירות מס, מרמה והלבנת הון באמצעות שימוש במטבעות קריפטוגרפיים. החקירה נוהלה בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, רשות המיסים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.
החקירה העלתה חשד לפעילות בזירות מסחר שונות במטבעות קריפטוגרפיים, במסגרתה העלה החשוד את שווי המטבעות באופן מלאכותי באמצעות יצירת ביקושים פיקטיביים שלא שיקפו את תנאי המסחר במטבע, ובתוך הצגת מצג שווא למשקיעים פוטנציאליים אודות רווחים ששולמו למשקיעים אחרים שהשקיעו לכאורה במקביל להבטחה שתהיה תשואה גבוהה במיוחד. 
היקפי המסחר הגדולים של החשוד אפשרו לו לבצע מניפולציות הפוגעות במסחר ההוגן בזירות בהן פעל ולבצע את העבירות המיוחסות לו. עוד עולה מהחקירה כי החשוד הרוויח סכומים ניכרים בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים, אך לא דיווח על הכנסותיו והתחמק מתשלום מס אמת בגין רווחיו. עפ"י החשד, אזרחים ישראלים רבים נפלו קורבן להונאות החשוד, נוסף לקורבנות רבים במדינות זרות. חוקרי היחידה מייחסים לחשוד ביצוע עבירות מרמה והונאה, עבירות מס, הלבנת הון ועבירות לפי חוק הגנת הצרכן.
חקירת יחידת הסייבר העלתה חשד כי גם בני משפחתו של החשוד, בהם רופא, מעורבים בפעילות העבריינית ובניסיונות הלבנת ההון של הרווחים העצומים של החשוד מהונאות הקריפטוגרפיה והם עוכבו לחקירה במשרדי היחידה. הבוקר כאמור הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של החשוד, בן 29 מארסוף והוא הובא לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בראשל"צ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה