קריפטו

דרמה בקריפטו: ביננס רוכשת את הבורסה שפשטה רגל

לאחר שחזרה בה מעסקה לרכישת בורסת קריפטו מתחרה שנאלצה להודיע על פשיטת רגל, כעת חתמה FTX על עסקה דומה, בסכום נמוך משמעותית
יאיר מור |  1
קריפטו (צילום vecteezy)
כ-40 יום לאחר שחזרה בה מהצעה לרכוש את בורסת הקריפטו הקורסת FTX, והובילה אותה לפשיטת רגל, הודיעה ביננס ארה"ב – החברה המפעילה ברישיון מביננס העולמית את הגרסה האמריקאית של בורסת הקריפטו הגדולה בעולם – על רכישת בורסת קריפטו אחרת שפשטה רגל: Voyager Digital.
לפי ההודעה ודברי המנכ"ל, בראיין שרדר, העסקה "משרטטת דרך ברורה קדימה עבור פתיחת כספי הלקוחות בוויאג'ר בהקדם האפשרי". הוא ציין כי מבחינתו, לקוחות וויאג'ר, שלדבריו "נגררו באופן לא הוגן ושלא באשמתם" למצב הנוכחי, יוכלו לקבל גישה לנכסיהם בחודש מרץ הקרוב, בהנחה שהצעת הרכישה תאושר על ידי בית המשפט לפשיטות רגל בשימוע שייערך בעניין ב-5 בינואר.
 
ביננס ארה"ב תרכוש את וויאג'ר לאחר מכרז, שבו הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר מבין המשתתפים – מעט מעל מיליארד דולר. זאת כשלושה חודשים בלבד לאחר ש-FTX חתמה על עסקה לרכישת וויאג'ר תמורת 1.4 מיליארד דולר בספטמבר. עם זאת, קריסתה של FTX עצמה מספר שבועות לאחר חתימת העסקה הביאה לביטולה, והצניחה את שווי נכסי הקריפטו שבקופת וויאג'ר, כך שירידת המחיר הגיונית למדי.
כזכור, וויאג'ר פשטה רגל ביולי האחרון, חודש לאחר שקרן Three Arrows, שהיתה חייבת לה 675 מיליון דולר, פשטה רגיל והודיעה כי אינה יכולה להחזיר את הסכום האדיר הזה. במקביל, היתה וויאג'ר קשורה בקשרי הלוואות הדדיות עם אלאמידה של סם בנקמן-פריד, מייסד FTX, שכעת ידוע כי הכסף בו השתמשה נגנב מלקוחות FTX.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ת'שמעו, אם אתם כבר כותבים, לפחות תדייקו.
    ישראל קריפטו 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינאנס לא אחראית בשום צורה ואופן ל"קריסת"ftx. אולי אפשר לומר שבגלל פעולה של בינאנס, התגלתה התרמית של ftx, אבל ftx היתה הונאה אדירה, ולא באמת בורסה, אז זה מטופש לומר שמשהו גרם לה לקרוס.
    סגור