קריפטו

ביטקוין ניישן: רוסיה כרתה קריפטו בשווי שלושה מיליארד דולר

רוסיה גילתה דרך חדשה למאבק בסנקציות הכלכליות המערביות. בשנה החולפת, הכרייה ברוסיה עלתה ליותר משלושה מיליארד דולר, שינוי משמעותי באסטרטגיה הכלכלית שלה
שרון בירקמן | 
רוסיה וקריפטו (צילום shutterstock)
ביולי האחרון העבירה רוסיה חקיקה חדשה שהכירה באופן רשמי בכריית ביטקוין. ההחלטה נועדה לא רק להסדיר את הפעילות אלא גם להניע השקעות נרחבות בתחום. המהלך מאפשר לחברות להירשם ולפעול במסגרת רגולטורית מסודרת, מה שמושך משקיעים מקומיים וזרים ומעודד השקעות בתשתיות כרייה. לפי הערכות, החוקים כבר הניבו כ-50 מיליארד רובל (כ-556 מיליון דולר) בהכנסות ממיסים. 
אבל כריית ביטקוין חוקית היא חלק מתוכנית רחבה יותר של רוסיה לחיזוק השימוש במטבעות דיגיטליים בסחר בינלאומי. במקביל לחקיקה החדשה, רוסיה משתמשת בביטקוין ובמטבעות קריפטו בסחר בינלאומי. זאת, במטרה לעקוף את הסנקציות הכלכליות שהטיל עליה המערב. הסנקציות אמנם ניתקו את רוסיה משווקים פיננסיים מסורתיים, אך המטבעות הדיגיטליים מציעים נתיב חלופי.
חברת Chainalysis, המתמחה בניתוח בלוקצ'יין, מזהה שימוש בפלטפורמות קריפטו רוסיות כדרך לעקוף את הסנקציות. גראנטקס, בורסת קריפטו רוסית, עיבדה כמעט מאה מיליארד דולר בעסקאות מאז 2018. פלטפורמות נוספות כמו Exved, המהווה חלק מרשת מורכבת של עסקים קריפטוגרפיים, מסייעות לרוסיה לשמור על רמות מסוימות של חילופי כלכלה בינלאומיים.
האימוץ הרחב של ביטקוין ומטבעות קריפטו בידי רוסיה מייצג שינוי בכלכלה הגלובלית. המטבעות הדיגיטליים מאפשרים לה ליצור כלכלה מקבילה המוגנת מהשפעות הסנקציות ומוסדות פיננסיים מסורתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה