קריפטו

"עיר הביטקוין" יוצאת לדרך: זאת המדינה שהפכה לגן עדן לסוחרי קריפטו

אל סלבדור החלה לגייס כספים לטובת בניית תשתית של אחד הנמלים השוכנים ליד המיקום המתוכנן של "עיר הביטקוין". התוכנית הראשונית הוצגה לראשונה בנובמבר 2021 כעיר פטורה ממס שתממן את עצמה באמצעות כריית ביטקוין שתופעל על ידי אנרגיה גיאוטרמית מהרי הגעש האזוריים בשטח המדינה

מערכת ice | 
נאיב בוקלה נשיא אל סלבדור (צילום By AndreX - Own work)
אל סלבדור החלה בגיוס כספים משמעותי לטובת בניית תשתית של אחד הנמלים השוכנים ליד המיקום המתוכנן של "עיר הביטקוין", השואפת להפוך אותה לעיר פטורה ממס, המבוססת על המטבע הדיגיטלי הפופולרי. המדינה, שנחשבת כמקום הידידותי ביותר בעולם למשתמשי ביטקוין, ומגייסת השקעות מסיביות לטובת הקמת התשתית.
על פי הדיווח של דור אופיר באתר וואלה, ממשלת אל-סלבדור, בראשות הנשיא נאיב בוקלה, מסרה ביום ראשון כי יילפורט, חברת אחזקות טורקית, תשקיע 1.62 מיליארד דולר בשניים מנמלי הים של אל סלבדור, מה שיהפוך אותה להשקעה הפרטית הגדולה ביותר בתולדות המדינה.
 

לפי אתר של משרד הביטקוין של אל סלבדור, המדינה מחזיקה כיום ב-5840.76 מטבעות ביטקוין, בשווי של כ-345 מיליון דולר, וממשיכה לרכוש מטבע אחד בכל יום.
התוכנית הראשונית של "עיר הביטקוין" הוצגה לראשונה בנובמבר 2021 כעיר פטורה ממס שתממן את עצמה באמצעות כריית ביטקוין שתופעל על ידי אנרגיה גיאוטרמית מהרי הגעש האזוריים בשטח המדינה, ולא מרשת החשמל האזרחית שלה. במאי 2022, הציג בוקלה מודל אדריכלי פוטנציאלי של העיר, אם כי מעט נאמר על הפרויקט מאז אותה תקופה.
עיר הביטקוין הייתה אמורה להיות ממומנת באמצעות "אג"ח ביטקוין" של אל סלבדור, אך מאמץ הגיוס נדחה פעמים רבות. למרות זאת, המדינה מצאה מקורות חלופיים לגיוס הון, שכללו שותפות כריית ביטקוין על ידי אנרגיה מתחדשת עם Tether, מנפיקת המטבע היציב צמוד הדולר USDT, ותוכנית "וויזת חופש" עבור מחזיקי ביטקוין נדיבים ועשירים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה