כסף וצרכנות

ההנחות הסודיות בחשבון החשמל נחשפות: זו האופציה שלא שמעתם עליה

הישראלים לא ששים לחפש ספק חשמל אחר אחרי שנקבע ברפורמת החשמל ב-2018 כי בעוד חברת החשמל תישאר היצרנית העיקרית, גופים מורשים מחוצה לה, זכאים להיות ספקי חשמל ולהציע לישראלים הצעות זולות יותר למנויים עבור כל קוט"ש בכ-8 אחוזים בממוצע, כמה מאות שקלים בשנה
מערכת ice |  1
חשבון חשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
האם הישראלים מוותרים על הנחות ענק בתשלום החשמל, או שהם בכלל לא יודעים שהם יכולים לעשות זאת? למי ששכח, רפורמה חשובה בחשמל אושרה ביוני 2018 בה נפתח השוק עבור ספקים שונים, שיכולים להוזיל את העלויות ולייצר אלטרנטיבה למונופול של חברת החשמל.
נקבע כי בעוד חברת החשמל תשאר היצרנית העיקרית, גופים מורשים מחוצה לה, זכאים להיות ספקי חשמל ולהציע לישראלים הצעות זולות יותר למנויים עבור כל קוט"ש בכ-8 אחוזים בממוצע, כמה מאות שקלים בשנה.

במאקו מסופר כי כל יצרני החשמל בישראל כולל חברת החשמל שמחזיקה כ-60% מהייצור והיצרנים הפרטיים שהם בעלי תחנות כוח (שמהווים כ-40 אחוזים) מוכרים את החשמל לחברת "נגה", חברה ממשלתית שהוקמה בעקבות הרפורמה, לניהול משק החשמל בישראל. יש לציין כי אין שינוי באיכות החשמל, אבל בחשבונית יש הבדל גדול - המחיר. אבל הקאץ' הוא שזה אפשרי רק לבעלי מונים חכמים, שעדיין לא קיימים ביותר מדי בתים בישראל.
חברת חשמל דיווחה לא מכבר כיום מותקנים כבר למעלה מ-400 אלף מונים חכמים בישראל, שמכסים בקושי 15% מהאוכלוסייה. המטרה היא שתוך 5 שנים לכל בית במדינה יהיה מונה כזה. מתברר, שמתחילת הרפורמה עברו בסך הכל 11,822 לקוחות חברת חשמל לספקיות החיצוניות ונהנים מהנחות במחירים
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה קרה בגלל הדיקטטורה שעבר החוק עילת הסבירות
    דרור 08/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בושה פה זה לא איראן דיקטטורה בושה
    סגור