כסף וצרכנות

מטרנה ירדה מהמדפים, אבל אסם הסתירה מידע חשוב?

לחברה הייתה התראה לזיהום במפעל מטרנה בקיבוץ מעברות כבר בחודש יוני. אחרי שהיו עוד חריגות, ביום רביעי שעבר, הוחלט כי תיעצר הפעילות עד סיום תהליך החיטוי וסיטרול הקו לייצור
מערכת ice | 
מטרנה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
בשורה רעה במיוחד קיבלו אמש (שלישי) ההורים הצעירים, כאשר מטרנה עדכנה על מחסור צפוי במוצרי מטרנה שלב 1 בכשרות מהדרין, זאת בעקבות עצירת פעילות הייצור במפעל לתחזוקה בעקבות ממצאים מיקרובאליים שנמצאו לאחרונה וחורגים מהסטנדרט המקובל.
אלא, שיכול להיות שאסם הסתירה מידע חשוב. ב"כלכליסט" פורסם כי לכאורה לחברה הייתה התראה לזיהום במפעל מטרנה בקיבוץ מעברות כבר בחודש יוני. אחרי שהיו עוד חריגות, ביום רביעי שעבר, הוחלט כי תיעצר הפעילות עד סיום תהליך החיטוי וסיטרול הקו לייצור.

מאסם נמסר בתגובה: "החברה הודיעה מיידית למשרד הבריאות. לא היה צורך לעדכן את הציבור מאחר שהמוצרים לא נמצאים בשוק. ההודעה לציבור מגיעה בעיתוי זה אך ורק בשל החוסרים הצפויים".
בהודעה נכתב כך: "חברת מטרנה מעדכנת הבוקר (ג') על מחסור צפוי של מוצרי תמ"ל שלב 1 בכשרות מהדרין, בשל עצירת פעילות הייצור במפעל לתחזוקה. העצירה נובעת בעקבות ממצאים מיקרובאליים שנמצאו לאחרונה, החורגים מהסטנדרט המקובל במהלך ייצור מוצרי מהדרין שלב 1. ממצאים אלו התגלו במסגרת תהליכי בקרת איכות ובדיקות שגרתיות קפדניות, שאנו מבצעים במפעל באופן שוטף וטרם שחרור מוצרים לשוק. משרד הבריאות עודכן על ידנו באופן מידי".
 
"נדגיש כי כל מוצרי מטרנה המצויים בשוק משווקים לחנויות רק לאחר שהמפעל השלים את כל הבדיקות הנדרשות ווידא שהן נמצאו תקינות, לפי הסטנדרטים והתקנים המחמירים לייצור מזון תינוקות. בשל פעילות תחזוקה מקיפה המתבצעת במפעל בסיוע מומחי נסטלה מחו"ל ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, פעילות הייצור במפעל נעצרה למספר ימים, דבר שמוביל לחוסרים בעיקר במוצרי מטרנה שלב 1 בכשרות מהדרין. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לשוב ולייצר את כלל מוצרי מטרנה בימים הקרובים, בכדי להתגבר על חוסרים אלו. איכות המוצרים ורווחת הצרכנים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה זמין עבורכם בטלפון 1-800-32-33-33. מטרנה פועלת בתיאום מלא עם משרד הבריאות. אנו מתנצלים על אי הנוחות".
כזכור, כל זאת כחודש וחצי לאחר שמוצרי מטרנה התייקרו בשיעור ממוצע של כ-2.6% החל מ-1.6 לאחר החלטת אסם נסטלה להעלות את המחירים.
 
מאסם נסטלה נמסר: "אנו נאלצים לעדכן את המחירון של רטבים, מרקי תיבול ופסטה, בשיעור ממוצע של 4.5%, בהם ישנה התייקרות יוצאת דופן של חומרי הגלם. ההחלטה התקבלה בעקבות המשך התייקרויות חומרי הגלם והאריזה, ובהם קפה, דגנים, רכז עגבניות, חלב ומרכיביו, סוכר, אריזות, מתכת ועוד, לצד פיחות חד בשקל אל מול הדולר והיורו".
בנוסף מסרו: "נבקש לעדכן כי לאור התייקרויות משמעותיות בעלויות ייצור הקמח, החברה החליטה להפסיק לייצר ולשווק מוצרי קמח בישראל. החברה עשתה כל שביכולתה על מנת לבצע עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה