כסף וצרכנות

הנתונים נחשפו: העלויות הגבוהות של השר אקוניס בביקוריו בחו"ל

שר החדשנות והמדע, אופיר אקוניס, נכח בחו"ל כמעט חודש מאז הקמת הממשלה, והעלויות מגיעות למעל 700 אלף שקל. תחקיר "הצינור" של גיא לרר ועמותת הצלחה, חשפו את המספרים. מלשכת השר נמסר: "ביקורי השר בשליחות המדינה ולמען קידום האינטרסים שלה"
מערכת ice |  6
אופיר אקוניס (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
פרוייקט של הצינור של גיא לרר, יחד עם עמותת "הצלחה", חשפו את עלויות הטיסות של שר החדשנות והמדע, אופיר אקוניס, שעל פי התחקיר הגיעו למעל 724 אלף שקל. על פי הנתונים: במהלך ששת חודשי הממשלה, נכח אקוניס כ-27 ימים בחו"ל.
בצינור קראו לפרוייקט "הממשלה המעופפת" ובכך שלטענתם עלויות הטיסה של הממשלה הנוכחית כמעט פי שניים מהממשלה הקודמת. נזכיר, שבינואר שנה שעברה, לאחר חצי שנה מקום ממשלת בנט-לפיד, גם פורסמו נתוני הטיסות של הממשלה החולפת. לאחר שקלול כל תשובות חברי הממשלה, הם טסו ב-7 החודשים מאז שהממשלה קמה – 52 טיסות. סך העלות שדווחה בתשובות היא קצת יותר מ-10 מיליון, ויש להניח שהעלות הכוללת של כל נסיעות חברי הממשלה - אם מוסיפים טיסות שלא דווחו או שדווחו חלקית - עומדת על בין 11 ל-15 מיליון שקל. המקבילה לאקוניס: שרת החדשנות אורית פרקש, טסה פעמיים בעלות של 221 אלף שקל.

על פי הצינור, 5 טיסות לחו"ל ערך אקוניס בחודשים האחרונים. לסלוניקי ואתונה - בעלות של 59 אלף שקל. לארה"ב ולוושינגטון בעלות של 193 אלף שקל. ביקור באיטליה בעלות של 59 אלף שקל. שוב לארה"ב בעלות של 333,891 שקל, וביקור במרוקו בעלות של 78 אלף שקל. כמובן שיש לציין שהשר אקוניס לא טס לבדו והעלויות גבוהות משיקולי אבטחה כמו גם הצטרפות פמליא של הלשכה או הצטרפות המנכ"ל וכדומה.
מלשכת שר החדשנות והמדע נמסר לתכנית הצינור: "ביקוריו של שר החדשנות והמדע הן בשליחות המדינה ולמען קידום האינטרסים שלה. התקיימו עשרות רבות של פגישות בילטריות עם עם מנהיגים ומשקיעים מרחבי העולם. הסכומים שמוצגים כוללים כמובן את הוצאות האבטחה המתחייבות על פי גורמי הביטחון".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הם למדו מנתניהו כולם גונבים את הקופה הציבורית
    חיילי מגלי 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפשע המאורגן השתלט על השלטון ועל הקופה הציבורית, וכולם מהליכוד ומפלגות הקואליציה. והם עוד דורשים שהטייסים יגנו עליהם. שילכו לבלות עם השילשול המילולי של אמסלם זאת "משילות"
    סגור
  • 4.
    אקוניס
    אלין 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נוסעים על חשבון משלמי המיסים
    סגור
  • 3.
    אויש... שכחו לציין את עלות האבטחה של אהוד ברק .. אויי.. (ל"ת)
    לירן 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אהוד ברק היה ראש ממשלה, ומה הילדים המאובטחים של נתניהו
    רמיקול 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הילדים המאובטחים של נתניהו עולים הרבה הרבה יותר, גם בארץ וגם במסעותיהם סביב העולם, ושניהם לא עשו כלום , לא נבחרו ולא היו בשום תפקיד, אין להם בושה גם הם גונבים את הקופה הציבורית, למדו מאבא ואמא.
    סגור
  • 2.
    אקוניס
    איש הגשם 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איש טיפש וריקני. טס בשליחות המדינה..... מי בדיוק שלח אותו ועל איזה הסכמים חתם? הממשלה הזאת תקבור את כולנו חיים. תתעוררו.
    סגור
  • 1.
    טיירה
    הידען 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אקוניס טיירה = עפיפון על חשבוננו.
    סגור