כסף וצרכנות

הישג לקרעי: האוצר ייקח צעד אחורה, והפרטת הדואר תמשיך

משרד האוצר לא יתערב במינויים של דואר ישראל, הליך השימוע ליו"ר ימשיך, והדואר לא יוכל לסגור סניפים בקלות בפריפריה: שר התקשורת מציג הישגים בשיחה המכרעת והדרמטית עם סמוטריץ' ואמסלם - וגם העובדים שהיו אמורים לפרוש יוכלו כבר היום לעשות זאת ולא להישאר כבני ערובה | כל הפרטים
מערכת ice |  2
שלמה קרעי, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אוליביה פיטוסי)
שר התקשורת שלמה קרעי, מסיים את השיחה הדרמטית עם שר האוצר סמוטריץ' והשר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם, כאשר כמעט כל דרישותיו של קרעי התקבלו, והאוצר ייקח צעד אחד אחורה בשעה שהפרטת הדואר ממשיכה כרגיל, והליך השימוע להדחת היו"ר מישאל וקנין ממשיכה במקביל.
כזכור, היום (ראשון) חלה פגישה מכרעת בין הצדדים וזאת במטרה להמשיך ולקדם את הפרטת הדואר, וזאת אל מול הדרישות של שר התקשורת קרעי, במיוחד אל מול התערבות של האוצר במינויים, הדחת היו"ר המכהן, והעברת הכספים שהתחייבו באוצר אל מול העובדים שנשארו בני ערובה בפעימה השנייה של הליך הפיטורים.

בסיום הפגישה, התקבלו החלטות מהותיות לגבי המשך הליך ההפרטה, עם הישג בולט להמשכת הדחת היו"ר המכהן כפי דרישת קרעי. כזכור, הדחתו מגיעה לאור טענות רבות שהשמיע השר כנגד סגירת סניפים, ועל כן הוחלט בד בבד כי תינתן לדואר ישראל האפשרות לסגור סניפים אך עם כללים חדשים כמו אי פגיעה בפריפריה וכדומה.
בנוסף, האוצר יזרים כבר היום את הכספים עבור תנאי הפרישה של עובדי דואר ישראל בפעימה השנייה של הליך ההתייעלות,. כזכור, הליך ההתייעלות המורכב והארוך בדואר ישראל היה אמור להמשיך ביום חמישי עם ביצוע הפעימה השנייה של של פרישת העובדים וזאת לאור הסכם ההתייעלות משנה שעברה. אולם, ברגע האחרון הודיעה הנהלת החברה כי העובדים לא יפרשו כפי שתוכנן מחר, אלא יהיו בחופש עד יום שני - דבר שמשאיר את העובדים "כבני ערובה" בהחלטת ההנהלה מבלי יכולת לפרוש עם חבילת הפיצויים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וועד שחיסל חברה ופגע גם בעובדים וגם באזרחים
    לוי 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וועד עובדים הכי מושחת בארץ
    סגור
  • 1.
    דואר
    אלי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרי ההרס של הליכוד לא משאירים חלקה טובה גם לעולם הבא.
    סגור