כסף וצרכנות

הרשות להגנת הצרכן חושפת: ככה תחסכו 30% מסל הקניות

הרשות להגנת הצרכן ומשרד הכלכלה והתעשייה בקמפיין חדש לעידוד צרכנות נבונה. במסגרת הקמפיין נחשף - זו הדרך שתחסכו בין עשרות אחוזים מסל הקניות שלכם
מערכת ice |  1
סל קניות (צילום shutterstock)
למעלה מ-80 אלף צרכנים וצרכניות כבר נכנסו לאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בימים האחרונים, וזאת כדי לקבל מידע וטיפים לצרכנות נבונה, במסגרת קמפיין משותף למשרד הכלכלה והתעשייה ולרשות להגנת הצרכן, תחת הכותרת: לא נאמנים למותג – נאמנים למחיר!
מטרת הקמפיין היא לסייע לציבור הצרכנים לצאת מהרגלי הצריכה, להניח לרגע את סל הקניות אליו התרגלו ואת המותגים המוכרים ולהתנסות בסל מוצרים חלופי. בדף הנחיתה, הנמצא באתר הרשות להגנת הצרכן, ניתן למצוא מגוון טיפים לצרכנות נבונה וכן השוואה מחירים בין רשתות המזון הגדולות.
 
אז בעוד הצרכן הישראלי מאוד אוהב מותגים ונוהג לרכוש את המוצרים הממותגים כמעט באופן אוטומטי, ד"ר דליה שיליאן הכלכלנית הראשית ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בחנה באופן מקרי סל מוצרים של מותגים מוכרים. הבדיקה נעשה על סל של 14 מוצרים המייצגים קטגוריות צריכה שונות ובעלי נתחי שוק גבוהים יחסית בקטגוריה.
בבדיקה שנעשתה ברשתות קרפור היפר, רמי לוי, יוחננוף, חצי חינם, שופרסל דיל, ויקטורי ויינות ביתן נמצא כי הפער בין עלות הסל הממותג לעלות הסל התחליפי עומד בין 19% (רמי לוי) ל-32% (יוחננוף).
אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מסרה: "הצרכן הישראלי מאוד נאמן למותגים, וכלל אינו ממהר לרכוש מוצרים תחליפיים זולים יותר. בסקירה הנוכחית נמצא כי קיים הבדל משמעותי (19% עד 32%) בין הסל היקר והממותג לבין הסל התחליפי. המסקנה היא שקניית מוצרים שאינם ממותגים תובילה להוזלה של עשרות אחוזים בקנייה ולהורדה משמעותית בהוצאה הכוללת של משק הבית על מוצרים אלו. בנוסף, שינוי התנהגות הצרכנים יוביל לירידה בכוחם של היבואנים והיצרנים הגדולים בישראל – ירידה שבתורה תוביל אף היא להוזלה במוצרים. תהיו צרכנים נבונים ואל תשלמו פרמיה רק בעבור אריזה מוכרת וממותגת, קחו את המוצר התחליפי והוזילו לעצמכם את הסל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בולשיט
    מולייר 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בולשיט בערימה בכל רשת יש מוצר כזה או אחר במחיר סביר אך מוצרים אחרים עולים יקר ולהתרוצץ בין רשתות בכדי לקנות מוצרים זולים עולה בעצמה הדלק והזמן כך שזה בולשיט בריבוע גם המוצרים החלופיים עולים לא פחות מהמותגים מפאת חזירות ובמיוחד ברשת שופרסל החזירים .
    סגור