כסף וצרכנות

קיץ קשה להורים: זינוק במחירי הציוד לבית הספר

מנכ"ל חברת המידע הפיננסי "קלובר", בריאן מנדלבאום, מזהיר את הצרכנים בארה"ב מפני עליית מחירים משמעותית בשורה של מוצרים הדרושים לתלמידים לקראת שנת הלימודים החדשה: "קפיצה של 12% במחיר עטי BIG, עלייה של 2% במחיר תיקי JanSport"
מערכת ice | 
תיק גב (צילום freepik)

בעוד הורים ומורים, ותלמידים מתכוננים לתחילת שנת הלימודים הקרובה- רבים מודאגים מהמחירים הגבוהים של הציוד הנדרש לבית הספר. דבק, טושים, עטים , וילקוטים - תגי המחיר של המוצלרים הללו בארה"ב קפצו במהלך השנה האחרונה, מכיוון שהאינפלציה הופכת מגוון רכישות ליקרות יותר.

"אנחנו מסתכלים על פני מיליוני צרכנים בכל רמה כלכלית ורמת הכנסה ואף אחד לא חסין מפני אינפלציה גואה בחיי היומיום שלהם", אמר בריאן מנדלבאום, מנכ"ל, חברת "קלובר" המספקת מידע צרכני בתחום הפיננסים והמסחר האישי, בראיון ל-CNN. "המושפעים ביותר הם אותם משקי בית שחיים שתלוש משכורת, בתקציב מאוד קבוע".


קלובר, שאוספת נתונים  אודות הוצאות משקי הבית של יותר מ-3 מיליון משתמשים אמריקאים, וכן נתונים אודות מחירם של מוצרים שונים, בדקה את שינויי המחירים משנה לשנה עבור הפריטים הנפוצים ביותר ברשימת הקניות השנתית לחזרה לבית הספר - החל מעפרונות ועטים, ועד לבגדים ונעלי ספורט.

על פי הפרסום ב-CNN , מנתוני החברה עולה כי הקונים מוציאים הרבה יותר על רכישות הקשורות לבית הספר השנה לעומת השנה שעברה, גם כאשר המספר הממוצע של עסקאות ירד עבור קטגוריות כמו בגדי ילדים, אלקטרוניקה וציוד לבית ספר ומשרד.


"למדנו שאנשים הולכים בתדירות נמוכה יותר למקומות כמו חנויות גדולות, וכשהם הולכים, הם גם קונים פחות פריטים בכל נסיעה", אמר מנדלבאום. לדבריו תקופת הקניות לקראת שנת הלימודים הקרובה: " תהיה ארוכה יותר, ואולי אפילו תמשך מעבר לתחילת הלימודים, וזה יוצא דופן. הקונים ימתינו עד שהמחירים ירדו ויקבלו את מה שהם מקווים שהן עסקאות טובות יותר".

מנדלבאום אמר שהקונים משלמים 12% יותר גם עבור עטי BIC, ועוד ציין לדוגמה כי במקומות אחרים, המחירים לתרמילים הפופולריים של JanSport גבוהים בכ-2%, ונעלי הספורט של נייקי עלו ב-12%. חריג אחד שנמצא, הוא מחירי העפרונות הצבעוניים. כאשר מחירי העפרונות של "קריולה" ירדו ביחס לאשתקד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה