כסף וצרכנות

לאחר שעזבה את רוסיה: מקדונלד'ס תשוב לפעול באוקראינה

לאחר שסגרה את סניפיה באוקראינה בעקבות המצב הביטחוני שנגרם עם הפלישה הרוסית, רשת המזון המהיר תשוב להפעיל סניפים בקייב ובמערב המדינה: "נטמיע נהלים ופרוטוקולים משופרים כדי לתמוך בבטיחות האנשים שלנו והלקוחות"
מערכת ice |  1
מקדונלדס (צילום unsplash)

לאחר שסגרה את המסעדות שלה באוקראינה לפני חצי שנה בגלל הפלישה הרוסית, מקדונלד'ס מתחילה להיפתח מחדש בחלק מאזורי המדינה. "החלטנו להנהיג תוכנית מדורגת לפתיחה מחדש של כמה מסעדות בקייב ובמערב אוקראינה", כתב פול פומרוי, סגן נשיא בכיר בתחום השווקים הבינלאומיים של החברה, במכתב שפורסם באתר החברה ביום חמישי.


למקדונלד'ס יש כמעט 110 מסעדות באוקראינה. הרשת המשיכה לשלם לעובדיה בארץ למרות הסגירות. "במהלך החודשים הקרובים, נתחיל לעבוד עם ספקים כדי להביא מוצרים למסעדות, להכין את הנכסים הפיזיים לשרת לקוחות, להחזיר צוותי מסעדות ועובדים לאתר, ולהטמיע נהלים ופרוטוקולים משופרים כדי לתמוך בבטיחות האנשים שלנו והלקוחות", הוסיף פומרוי, כשלבריו, ההחלטה התקבלה לאחר שוחח עם פקידים אוקראינים, מומחי אבטחה וספקים.

מקדונלד'ס הייתה אחת מכמה חברות גלובליות שהפסיקו את הפעילות באוקראינה עקב הסכסוך הקטלני. המלחמה גם גרמה למקדונלד'ס לסגור לצמיתות את המסעדות הרוסיות שלה. הרשת הודיעה כי היא מפסיקה את פעילותה ברוסיה במרץ. בחודש מאי הודיעה החברה כי תמכור את המסעדות הרוסיות שלה, והצהירה אז כי "המשבר ההומניטרי שנגרם על ידי המלחמה באוקראינה, והסביבה התפעולית, הבלתי צפויה הביאו את מקדונלד'ס למסקנה שהמשך הבעלות על העסק ברוסיה היא אינו בר קיימא יותר, ואינו תואם את ערכי מקדונלד'ס".


החברה מכרה את מאות הסניפים שלה ברוסית למפעיל זכיינות מקומי, שהחל לפתוח אותם בשם חדש, "Vkusno & Tochka" שפירושו "טעים וזהו", יחד עם מיתוג חדש. יציאת ענקית המזון המהיר מרוסיה סימנה סוף עידן. הרשת פתחה את הסניף הראשון במוסקבה ב-1990, וסימנה את יוזמת גלסנוסט, נשיא לשעבר מיכאיל גורבצ'וב, לשבור את המחסום בין ברית המועצות הישנה לשאר העולם המערבי.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח פשוט לא יאומן, איך חברה יכולה לסגור עסק רווחי (ל"ת)
    מיכל 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור