כסף וצרכנות

האייפון התקלקל? תקנו אותו לבד – בתנאי אחד

אפל פתחה חנות מקוונת שמאפשרת לבעלי אייפונים להזמין חלקי חילוף וכלי עבודה כדי לתקן את המכשירים לבד בבית – אבל זה לא במקום ללכת למרכז שירות רשמי של החברה
יאיר מור |  1
אייפון שבור (צילום Pexels)
אפל הודיעה אתמול (רביעי) על השקת Self Service Repair Store ("חנות התיקונים בשירות עצמי"), או בקיצור SSRS – אתר שימכור חלקי חילוף למכשירי החברה, ובראשם אייפון. משתמשים יוכלו להזמין את החלקים ולתקן את מכשיריהם לבד בבית, אם הם רוצים לנסות לעשות זאת.
לדברי החברה, המיזם, שעליו הכריזה כבר בנובמבר שעבר אך רק כעת החלה להוציא לפועל, הוא "חלק ממאמציה של אפל להרחיב עוד יותר את הגישה לתיקונים". היא מדגישה שהיא מכוונת את האפשרות הזו לכאלו שגרים רחוק מנקודת שירות ויש להם הידע והיכולות לתקן את מכשירם בעצמם אם רק יקבלו את החלקים המקוריים.
וכדי להוריד את המוטיבציה של אנשים להשתמש בשירות אם הם לא באמת זקוקים לו נואשות, החברה מדגישה שמי שאין לו בבית כלי עבודה מתאימים לתיקון מכשירים יצטרך לרכוש כלי  עבודה בנפרד, או לשכור אותם לשבוע במחיר של 50 דולר – מה שמייקר את התיקון בשירות עצמי לעומת תיקון בחנויות אפל. בנוסף, אפל מאיימת כי גם לאחר הזמנת חלק מקורי, המזמין לא יוכל להתקין אותו בכל מכשיר, אלא יצטרך למסור בעת ההזמנה מספר סידורי של המכשיר שדורש תיקון, כדי שהחברה תאפשר לחלק שיתקין לעבוד עם המכשיר המסוים הזה. כך היא מונעת מאנשים להזמין חלקים לתיקון מכשירים של אחרים, ולמעשה מטילה פיקוח הדוק על השימוש של לקוחות בחלקי החילוף, כפי שמציינת חברת התיקונים iFixit, שהשיקה לאחרונה שירותי תיקון עצמי בשיתוף עם סמסונג וגוגל.
כרגע, השירות זמין בארה"ב בלבד, אך החברה מבטיחה כי בהמשך השנה יושק באירופה, ולאחר מכן במדינות נוספות. בינתיים זמינים בו יתר מ-200 חלקים למכשירי אייפון 12, 13 ו-SE החדש, כגון מסכים, סוללות, רמקולים, מצלמות ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקיצור... לא עשו כלום... (ל"ת)
    איש שפוי 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור