כסף וצרכנות

פייסבוק תפתח משקפי AR. צוקרברג: "נוכל לשגר את עצמנו"

מייסד ומנכ"ל פייסבוק טוען שמשקפי מציאות רבודה (AR) יהפכו לכלי נפוץ בידי הצרכנים: "עדיין יהיו מכוניות ומטוסים וכל זה, אבל זה יהיה טוב יותר עבור הסביבה"

אורן שטרנברג | 
מארק צוקרברג (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג)

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג אמר בריאיון למגזין The Information כי בימים אלה הרשת החברתית משקיעה מאמצים רבים באסטרטגיה בתחום המציאות המדומה. בין היתר באמצעות מוצר האוקולוס קווסט הפופולרי שלה. לדבריו המציאות אותה אנו מכירים תשתנה בעוד כעשור בלבד עם הפיכת משקפי AR למוצר נפוץ בקרב ציבור הצרכנים. 


"מובן שעדיין יהיו מכוניות ומטוסים וכל זה", אמר צוקרברג, "אבל ככל שנוכל לשגר עצמנו למקומות שונים בסביבה - לא רק שנבטל את הסיפור של נסיעות שיכול להיות מאוד מבאס, זה גם יהיה טוב יותר עבורנו כחברה ועבור הסביבה שלנו". צוקרברג תיאר כי בעתיד הלא רחוק אנשים יחזיקו משקפיים רגילים למראה, שהיהו מצויידים ביכולת עיבוד מוכחת ובטכנולוגיית מציאות רבודה, שיציגו על גבי עדשות שקופות גם שכבת מידע נוספת בדמות אדם אחר.

צוקרברג מנה עוד מספר דוגמאות אחרות וטען שהן ימשכו בסופו של דבר את ציבור הצרכנים.  יש לציין כי במסגרת מעבדת המציאות של פייסבוק, משקפיים מסוג זה כבר נמצאים בשלבי פיתוח, ואילו משקפי המציאות המדומה - האוקולוס קווסט, הופכים יותר ויותר נגישים ונפוצים לצריכה המונית.
לצד זאת, חברת אפל תשיק כבר בשנה הבאה משקפי מציאות מעורבת ראשונים, ובין 2030-2040 אף תשיק עדשות-מגע חכמות שיציגו את שכבת המידע הדיגיטלי ממש בתוך העין האנושית. כך עולה מהדו"ח האחרון של האנליסט מינג-צ'י קו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה