כסף וצרכנות
רמי לוי, ויקטורי, שופרסל, ואושר עד על הכוונת: "מכירה טורפנית בהפסד"
אחרי שרשתות השיווק הגדולות נכנסו בעוצמה לשוק מכשירי החשמל עם מבצעי ענק, בחנויות החשמל מזהירים מפני קריסתם ופנו לרשות התחרות בטענה לפגיעה ובקשה להתערבותם
התחרות בשוק מוצרי החשמל מגיעה לנקודת רתיחה. אחרי כניסתם של רשתות המזון הגדולות, שופרסל, אושר עד, ויקטורי, יוחננוף ואחרות, לעסקי מוצרי החשמל, מתברר כי הרוחות בענף סוערות. בעלי חנויות פרטיות טוענים ל"דריסת רגל כוחנית" מצד הרשתות, ומגישים תלונות על פגיעה בתחרות החופשית.
אל רשות התחרות הגיעה תלונה רשמית מטעם יוחנן נחום, מבעלי חנות "כל אלקטריק" ברחובות, הפועלת זה למעלה מ-50 שנה. במכתבו החריף שכותרתו "פנייה דחופה – מכירה טורפנית ושימוש לרעה בכוח שוק מצד רשתות מזון בענף מוצרי החשמל", טוען נחום כי רשתות המזון מוכרות טלוויזיות, מקררים, תנורים, מכונות כביסה ומייבשים "במחירי הפסד מובהקים". לדבריו, המטרה איננה רווח אלא יצירת מנוף שיווקי אגרסיבי על גבם של בעלי העסקים הקטנים.
נחום לא עוצר שם. לטענתו, "רשתות אלו אינן מבצעות מכירות הפסד במוצרי המזון, אלא ממקדות את פעילות ההפסד בענף מוצרי החשמל בלבד – ענף שאינו תחום עיסוקן העיקרי... מדובר, לכאורה, בניצול פסול של כוח שוק כלכלי אדיר שנצבר בתחום המזון, לצורך חדירה לשוק אחר ופגיעה בתחרות החופשית". עוד התריע כי לאחר חיסול התחרות, "צפוי כי אותן רשתות יעלו את מחירי מוצרי החשמל לצרכן, בדומה למה שאירע בעבר בענף המכולות והקמעונאות המזון".
נחום מזהיר מפני חזרה על "תרחיש המכולות", שבו נעלמו העסקים הקטנים וברשתות המזון נקבעים כיום מחירי המזון הגבוהים בישראל. לדבריו, אם המהלך יימשך, "המחירים יעלו, המבחר יצטמצם, והציבור כולו יישא בעלות".
למרות זאת, גורמים בתחום ההגבלים העסקיים סבורים כי לרשות התחרות יהיו ידיים כבולות. מאחר שאף אחת מרשתות המזון איננה מוגדרת כמונופול, לא ניתן למנוע מהן למכור מוצרים בהפסד כל עוד מדובר בתחרות "חוקית".
עוד ב-
במקביל לדיון הציבורי, הרשתות לא עוצרות. על פי הדיווח בכלכליסט, רשת ויקטורי, בניהולו של אייל רביד, מתכננת החל מהשבוע הבא למכור מזגנים 1 כ"ס של המותג "פמילי" במחיר הנמוך בכ-20% ממחיר השוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



