כסף וצרכנות

בעלי ספייס מכוני הכושר: "ישראל נמצאת במצב התחלתי לעומת העולם"

חיים פרנקל, בעלי רשת מכוני הכושר "ספייס", מרחיב את פעילות הרשת אל תחום הקאנטרי קלאבים ומוביל מהלך שמטלטל את שוק הכושר. בריאיון מיוחד הוא חושף את האסטרטגיה מאחורי הרכישה, מנתח את מצב הענף בישראל מול העולם, ומסביר כיצד "ספייס" הפכה לכוח מוביל של תמחור תחרותי וחדשנות. ריאיון

ענת סימן טוב |  1
חיים פרנקל בעלי ספייס (צילום יחצ, freepik)
חיים פרנקל, בעלי רשת מכוני הכושר "ספייס" (Space), שהפכה זה מכבר לשחקנית דומיננטית בשוק חדרי הכושר הישראלי, לא עוצר לרגע. לאחר שביססה את מעמדה ברחבי הארץ, הרשת פושטת כעת על תחום הקאנטרי קלאבים המיושן ומכניסה אליו רוח חדשה וטרנדים עולמיים. בשיחה גלויה, פרנקל חושף את האסטרטגיה מאחורי רכישת הקאנטרי, מנתח את מצב ענף הכושר בישראל לעומת העולם, ומספר על המהפכות שהובילה "ספייס" שהפכו אותה לסמן הימני של התמחור התחרותי והחדשנות בתחום.
ראינו שבשנים האחרונות התחלתם לקחת חלק משמעותי בתחום הקאנטרי קלאבים. מה עומד מאחורי ההחלטה האסטרטגית הזו?
 "קבוצת "ספייס", שקיימת מ-2007 ופרוסה מקרית אתא בצפון ועד באר שבע בדרום, תמיד שאפה להיכנס לתחום הקאנטרי קלאבים. ההזדמנות האמיתית הגיעה במהלך הקורונה, אז ביצענו עסקה עם חברת אזורים ולקחנו לידינו קאנטרי ברחובות שפעל כ-20 שנה. עשינו שם שיפוץ משמעותי – הרחבנו את חדר הכושר, בנינו אולם סטודיו, שיפצנו מלתחות והחלפנו ציוד. הקאנטרי הזה הפך להצלחה גדולה. לאור ההצלחה, רכשנו לפני כשנתיים שניים מהקאנטרי קלאבים הגדולים בארץ מחברת דסקש – בפתח תקווה ובהוד השרון (מותג ספורטנים לשעבר). גם בהם אנחנו מכניסים טרנדים חדשים כמו פאדל ופילאטיס מכשירים, משפצים ומשדרגים. כעת אנחנו מקימים קאנטרי נוסף באשקלון, עיר בה ספייס מוכרת מאוד, ואנחנו לקראת פתיחתו במרץ הבא. כך נגיע לארבעה קאנטרי קלאבים גדולים".
ציינת שאתם משפצים ומשדרגים אותם. מה מניע אתכם להיכנס לתחום שהיה מיושן יחסית?
"זו בדיוק ההזדמנות שזיהינו. רוב הקאנטרי קלאבים בארץ מיושנים ולא מעודכנים. אנו רואים בכך הזדמנות לבוא, לשפץ אותם, להכניס את הציוד המתקדם ואת כל הטרנדים מעולמות חדרי הכושר, ובכך להעניק חוויה אחרת, מתקדמת ומקיפה".
שוק הכושר רווי בתחרות. איך "ספייס" מתחרה ומובילה בשוק כזה?
"התחרות מחייבת אותנו כל יום לחשוב איך לעשות את העבודה הכי טובה. זה מתחיל בכוח אדם איכותי,  מנהלי סניפים וצוות מקצועי, ממשיך בעיצוב המקום, בחירת הציוד הנכון והישארות עדכנית לכל הטרנדים. אנו משפרים כל הזמן את חווית הלקוח. מעבר לכך, "ספייס" הוקמה על שני אבני יסוד: מוצר ברמה גבוהה ותמחור תחרותי ומדויק. אנחנו תמיד הסמן הימני שדואג לתמחור תחרותי, כך שמי שבדרך כלל צריך לבצע שינויי מחירים אלו המתחרים שלנו".
אילו מהפכות רשמה "ספייס" בתחום התמחור והחדשנות?
" "ספייס" הובילה מספר שינויים משמעותיים. למשל, היינו הראשונים שהכניסו את הTRX- כמוצר בסיסי בחדר הכושר ללא תוספת תשלום. המהפכה הגדולה הייתה ב-2018 עם הכנסת פילאטיס מכשירים בתמחור אטרקטיבי. הורדנו את מחירי המנוי שנעו אז בין 700 ל-800 שקל לסדרי גודל של 300 שקל. היום, השוק כולו מתאים את עצמו למחירים שהובלנו. כמו כן, אנו הראשונים לזהות את מגמת הירידה בספינינג, והורדנו את שיעורי הספינינג לפני שנים רבות כדי להרחיב את חדרי הכושר ולהציע מגוון גדול יותר של אפשרויות אימון".
ציינתם את היתרון שלכם על פני הקופות החולים. מדוע "ספייס" אינה חלק מההסדרים המאפשרים כניסה במחיר מוזל?
""ספייס" היא הרשת היחידה שלא נמצאת בהסדרי קופות החולים ואין לנו כוונה להיכנס לשוק הזה. אנחנו מאמינים שהמוצר שלנו מספיק חזק ומבוקש כדי למכור ולהיות במגע ישיר מול הלקוח. זה קשר שחשוב לנו מאוד. נקודה נוספת היא שאנו דוגלים בחבילה מלאה ללא הגבלות. לדוגמה, מנוי פילאטיס מכשירים מקבל את חדר הכושר בחינם. אנחנו לא רוצים להגביל את הלקוח לכמה כניסות, אלא לעודד אותו לחוות את מגוון האפשרויות חדר כושר, פילאטיס, סטודיו רגיל כמה שיותר פעמים וללא הגבלה".
מהם טרנד האימונים הפופולרי ביותר בקרב הקהל הישראלי?
"אין ספק שהאימון בחדר הכושר הפך למיינסטרים. זה כבר לא רק מפתח שרירים, אלא חלק משגרת חיים בריאה לכלל האוכלוסייה – מבוגרים, נוער ונשים. אנשים מגיעים לראות תוצאות, לשמור על אורח חיים בריא, וגם להעלות את הביטחון העצמי. לצד זאת, אנו רואים עלייה חזקה באימוני כוח ובפילאטיס מכשירים"
למה הפך הפילאטיס מכשירים לטרנד כל כך חזק?
"פילאטיס מכשירים הוא שילוב מצוין בין עולמות הסטודיו ועולמות חדר הכושר. מצד אחד, זה אימון קבוצתי אינטימי עם מאמן (קבוצות של כ-10 לקוחות), שמספק הדרכה אישית יותר. מצד שני, אתה לא רק מתרגל נשימות, אלא גם מפעיל את השרירים ומרגיש את הגוף מאומן, בדומה לאימון כוח. השילוב הזה, שהחל בחו"ל עם סלבריטאים, יצר טרנד חזק מאוד שמשנה את ההרגשה הגופנית".
איך מדינת ישראל עומדת מבחינת כושר מול מדינות העולם?
"למרות שיש תחושה שכולם עוסקים בספורט, אנחנו עדיין בשלב התחלתי יחסית. בארה"ב, אחוז החדירה של מנוי למועדון כושר עומד על למעלה מ-24%, ובאירופה בין 16% ל-19%. בישראל אנחנו איפשהו מדגדגים את ה-11% בלבד. כלומר, יש פוטנציאל עצום לגדילה והתעצמות של הענף. כמו כן, השוק העולמי מציג יותר נישות והתפתחויות (כמו מועדוני נשים בלבד, קליניקות wellness בתוך מועדונים, ושילוב עם מלונאות), בעוד שאצלנו השוק עדיין יותר מסורתי. אני מאמין שעם העלייה באחוז החדירה, נראה גם אצלנו כניסה לנישות חדשות".
האם אתם מרגישים עלייה בפעילות של הקהל הישראלי בשנה-שנתיים האחרונות?
"בהחלט. אנחנו מרגישים שתחום ה-wellness נכנס למיינסטרים של הקהל הישראלי, מהמבוגרים עד הצעירים. אם בעבר עשו מנוי רק בגלל אירוע משפחתי או הוראה רפואית, היום זה הפך לשגרת חיים. אנשים מגיעים באופן קבוע, מתמידים, ונהנים מהאימון  לא רק מתוך מטרה של הרזיה, אלא כחלק מאורח חיים בריא ומקור להנאה ופורקן לחצים".
האם המלחמה השפיעה על התחום?
"המלחמה השתלבה בתופעה הקיימת. חדרי כושר הם מקום לפורקן לחצים וסביבה בטוחה יחסית. למרות חוסר היציבות הכלכלית שדווחה, אצלנו הקהל "מצביע ברגליים", רוכש מנויים ומגיע לפעילות. אני חושב שגם הרשתות החברתיות, לחץ המדינה והמחיר התחרותי מאוד שלנו – שהוא נמוך ביחס לפעילויות פנאי אחרות – תרמו לכך. הורדת מפלס הלחץ לאחר תקופת השיא של המלחמה, בתוספת חזרת המילואימניקים, הביאה תחושה כללית קלילה יותר במועדונים".
מהן התוכניות של "ספייס" לשנת 2026?
"אנחנו נמצאים בפריסה מהירה. פתחנו לאחרונה סניפים חדשים במוצקין ובירושלים (של מותג גולדג'ים). כיום יש לנו 33 סניפים פעילים, ואנו בונים תוכניות לסיים את הרבעון הראשון של 2026 עם 38 סניפים פעילים. בנוסף, אנחנו עובדים על פרויקט של מועדון כושר יוקרתי שישלב אלמנטים של וולנס ובריאות מעבר לאימונים. אנחנו גם מחפשים הזדמנויות לרכישה של פעילויות נוספות בתחום שלנו (מועדונים, קאנטריז) ובתחומים סינרגטיים כמו סטודיואים ובריאות וולנס".
 
לבסוף, רכשתם גם חברת ציוד כושר. איך זה משתלב באסטרטגיה של הקבוצה?
"לפני כשנתיים רכשנו את חברת ספורטל, שמתמקדת בשוק הביתי והחצי מקצועי. זו זרוע נוספת שמאפשרת לנו להביא ציוד בצורה ישירה ואף למתג את הציוד בסניפי "ספייס". דרך "ספורטל" אנו רואים גידול משמעותי, במיוחד לאור העובדה שישראלים רבים, גם בתקופת המלחמה, פותחים חדרי כושר קטנים בתוך בתיהם. ספורטל נותנת מענה מקיף לכל הגזרות – בתי מלון, משרדים, מתחמי מגורים וקהל פרטי"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עכשיו רק תתחזקו את כל החדרי כושר שלכם הרגתם אותנו (ל"ת)
    נו באמת 11/2025/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור