כסף וצרכנות

שופרסל חוטפת קנס של 2 מיליון שקל: זאת הסיבה

הרשות להגנת הצרכן מודיעה היום על הטלת קנס של כ-2 מיליון שקל על רשת שופרסל בעקבות הפרת סעיפים רבים. זאת הסיבה
ענת סימן טוב |  1
שלומי ויוסי אמיר (צילום יונתן בלום, shutterstock)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ממשיכה לעשות את בדיקותיה על רשתות המזון בעקבות אי עמידה באי סימון מחירים, כחלק מהחוק.
כזכור, בתחילת החודש גם קרפור חטפה קנס מרשות הגנת הצרכן, של כ-2 מיליון שקל.
לכן, הרשות מודיעה הבוקר על כוונתה להטיל קנס בסך 1,971,840 שקל, על חברת שופרסל בע"מ בגין אי הצגת מחיר, הטעיה במחיר המוצר בקופה (מחיר גבוה ממה שהוצג במדף או על המוצר), הטעיה בארץ הייצור/מקור ואי סימון ארץ ייצור/מקור.. בנוסף, לא הוצגו מחירים על גבי אלפי מוצרים, נמצאו מוצרים שמחירם בקופה היה גבוה יותר מהמחיר שהוצג על גבי המוצר/השלט ונמצאו מוצרים מיובאים אשר ארץ המקור אינה כפי שצוין בשילוט.
לאור הממצאים, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת שופרסל בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 1,971,840 שקל,  לאחר שמצאה כי קיים יסוד סביר להניח שהפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981.
יודגש כי לחברה קיימת על פי הוראות חוק הגנת הצרכן זכות טיעון תוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה, והיא זכאית להעלות טענות משפטיות ועובדתיות, הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו.
לפי הבדיקה אותה ערכה הרשות, סעיפי החוק שהופרו: סעיף 17ב(א)-(ב)  חובת הצגת המחיר הכולל על גבי הטובין, סעיף 2(א)(13) – איסור הטעיה של צרכן בכל עניין בעסקה, בכלל ועל פרטים מהותיים לעסקה, בפרט. מחיר המוצר הינו פרט מהותי. סעיף 2(א)(8) – איסור הטעיה של צרכן בכל עניין בעסקה, תוך דגש על פרטים מהותיים לעסקה. מקום הייצור(גידול) של המוצר הינו פרט מהותי. וסעיף 17(א) – חובת סימון ארץ הייצור באופן בולט וצמוד לתוצרת החקלאית.
קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "אי הצגת מחירים, סימון מטעה של ארץ ייצור והפערים לרעת הצרכן בין המחיר במדף שהוצג לצרכן לבין המחיר בקופה,  פוגעים ישירות בכיס ובאמון של הצרכנים. לא נאפשר מצב שבו רשת קמעונאית גדולה מתעלמת מהחוק ומהסטנדרטים המחייבים. הרשות תמשיך לפעול בנחישות כדי להבטיח שכל צרכן יקבל מידע אמין, ברור ומלא בעת הקנייה".
משופרסל נמסר: "שופרסל מקפידה על קיום הוראות החוק בנוגע לסימון מוצרים, לרבות בהנחיות ברורות לעובדים, הדרכות ובקרות. החברה תתייחס לכוונת החיוב בערוצים המקובלים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחיזת עיניים
    אלכסנדר פילפרוינד 09/2025/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לקוח של שנים לדעתי התרגיל בפרסום צריך לקנות בסכום 100-150ש"ח מלקבל הנחה של שקלים בודדים שבאותו זמן ברשתות אחרים בלי טובה מקבלים את אותו מחיר בסך הכל מוגבל בכמויות
    סגור