כסף וצרכנות
21% יותר הוצאות על מזון, 70% פחות בהלבשה: איך המלחמה משנה את הצריכה
הישראלים ממשיכים לרכוש יותר ברשתות המזון ופחות באופנה. נתוני שב"א חושפים הבוקר נתונים מעניינים על רכישות הישראלים בשבוע האחרון
המלחמה מול איראן משנה את הרגלי הצריכה של הישראלים: בעוד שמסעדות רבות סגורות והרחובות ריקים, הצרכנים נשארו בבית – ונדבקו למטבח. התוצאה: זינוק בהוצאות על מזון, וקריסה כמעט מוחלטת בענפי ההלבשה וההנעלה.
לפי נתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), בשבוע הראשון למבצע "עם כלביא" – בין שישי ה-13 ביוני לחמישי ה-19 ביוני – חלה ירידה כוללת של כ-27% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שקדם לו (6–12 ביוני). עם זאת, נרשמה עלייה חדה של 21.1% בהוצאות על מזון, לעומת ירידה דרמטית של כ-70% בענפי ההלבשה וההנעלה.
לשם השוואה: היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי בשבוע הראשון של המבצע הנוכחי עמד על 7.392 מיליארד ש"ח, לעומת 10.112 מיליארד ש"ח בשבוע שקדם לו. מדובר בירידה חדה – אך גם נתון שממחיש שהציבור עדיין קונה, פשוט בדגש על צרכים בסיסיים.
באופן מפתיע, היקף ההוצאות בשבוע הראשון של "עם כלביא" גבוה ב-13.9% מהשבוע הראשון של מבצע "חרבות ברזל" באוקטובר 2023, אז הוציאו הישראלים 6.489 מיליארד ש"ח – נתון שממחיש שהציבור הסתגל למציאות הביטחונית החדשה, לפחות כלכלית.
עוד ב-
עיקרי הנתונים:
בענף הקמעונאות מתארים את המצב כ"מעבר לצריכה בסיסית בלבד", כשהציבור נמנע מרכישות מיותרות ומעדיף לא לצאת מהבית – גם בגלל האזעקות וגם מתוך חוסר ודאות.
- רשתות המזון: עלייה של 21.1% בהוצאות – מ-1.344 ל-1.628 מיליארד ש"ח.
- הלבשה והנעלה: ירידה דרמטית של כ-70%, רובן פועלות כיום רק במתכונת אונליין.
- מסעדות ובתי קפה: צניחה של 37.7% בהוצאות – עקב סגירה נרחבת של מקומות ישיבה.
בענף הקמעונאות מתארים את המצב כ"מעבר לצריכה בסיסית בלבד", כשהציבור נמנע מרכישות מיותרות ומעדיף לא לצאת מהבית – גם בגלל האזעקות וגם מתוך חוסר ודאות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



