כסף וצרכנות

רמי לוי מופתע: זה מה שקרה בסופרים בישראל מאז הבחירות

מחקר מקיף של פרופ' איתי עטר, שבחן את מחירי 112 מוצרי מזון לאורך השנים, מגלה עליות חדות ברוב רשתות השיווק. אז בכמה באמת עלו המחירים מסוף שנת 2022?

מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום באדיבות רמי לוי, shutterstock)
מחקר חדש שערך פרופ' איתי עטר, חוקר אמפירי בתחומי הכלכלה והאסטרטגיה מאוניברסיטת תל אביב, מצביע על עליות מחירים ברשתות המזון המובילות בישראל מאז הבחירות האחרונות סוף 2022. המחקר מתבסס על מעקב אחר מחירי 112 מוצרי מזון לאורך השנים האחרונות.
בציוץ שפרסם עטר ברשת X, הוא מציין כי "בדקנו מה קרה לסל של 112 מוצרים בשנים האחרונות", כתב פרופ' עטר, "לפני הקמת הממשלה הנוכחית בסוף 2022, עליה מתונה. אבל מאז, וואו. זוועה. כשכל הממשלה והציבור עסוקים בקידום הפיכה משטרית, השתמטות ומלחמה, אין זמן להילחם ביוקר המחיה. מגיע לנו טוב יותר".
 
לפי הנתונים שפרסם, ברשת רמי לוי חלה ירידת מחירים של 1% בתקופה שבין מאי 2020 לנובמבר 2022 -  לעומת עליה של 7% בתקופה שלאחר הבחירות (נובמבר 2022 למאי 2025).
ברשת בויקטורי, חלה עליה מתונה של 3% בתקופה שלפני הקמת הבחירות האחרונות, בין מאי 2020 לנובמבר 2022 - לעומת עליה של 15% בתקופה שאחרי הבחירות, בין נובמבר 2022 למאי 2025.
עוד מפרסם עטר את נתוני רשת שופרסל, בה זיהה עליית מחירים מתונה ממאי 2020 עד נובמבר 2022 של 6% - לעומת זינוק של 13% מנובמבר 2022 עד מאי 2025.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רואים בבירור שהעליה החלה בתקופת ממשלת השמאל
    חחחחחח 06/2025/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר ירידה בשנים שלפני כן. די צפוי, כשאותה ממשלה מיהרה להעלות מיסים, להוסיף חדשים, להטיב עם הטייקונים שעדיין מריצים עבורה קמפיינים לבחירות, לחבל בהסכמים, להבריח משקיעים...
    סגור