כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: כמה אמון יש לישראלים בכלכלה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני סקר מדד אמון הצרכנים, שבחודש ספטמבר האחרון ירד ל26%- בעקבות המלחמה אשר השפיע על הנתונים
ענת סימן טוב | 
מסחר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מדד אמון הצרכנים בקרב הציבור הישראלי ירד ל26%-. מדד אמון הצרכנים זהו מדד הבודק את אמון הצרכני הישראלים בכל הנושא הצרכני במדינה לפי השינוי במצב כלכלי במשק בישראל בשנים שהיו ויהיו. כך מפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הסקר מתבצע בקרב בני 21 ומעלה, ולו כמה מטרות: לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים בנוגע לשינויים הצפויים במצב הכלכלי, הערכות שעליהן מתבסס מדד אמון הצרכנים; לאסוף מידע על הערכת השינויים הצפויים במדד המחירים לצרכן; לסייע בזיהוי תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים; לאסוף מידע על ההערכות בנוגע לרכישות גדולות ועל השינויים הצפויים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.
בעקבות מלחמת חרבות וברזל ב7 לאוקטובר, המון נתונים ירדו והשופעו מהמלחמה. בין היתר מדד אמון הצרכנים שירד באוקטובר מ18%- ל24%-. המדד החריף והמשיך לרדת ל-29%- בחודש נובמבר. בחודש בדצמבר המדד עלה טיפה  ל-25%-.
במהלך השנה המדדים השתנו בירידות ועליות עד שבספטמבר האחרון המדד עומד על 26%- שירד מחודש אוגוסט מ28%-.
 
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 20%-.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 11%-.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 43%-.
המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 30%-.
מדד אמון הצרכנים בחודש ספטמבר 2024, לפי תעסוקה, קבוצת אוכלוסייה ורמת השכלה
 היה בקרב המועסקים ערך המדד עומד על 25%-, ובקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 29%-. בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 44%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית  שאצלה ערך המדד עומד על 22%-. בקרב חסרי תעודת בגרות ערך המדד עומד על 28%-, בקרב  בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית ערך המדד עומד על 24%-, ובקרב בעלי תעודה אקדמית – ערך המדד עומד על 25%-.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה