קריירה ולימודים

בית הדין בהאג קבע: אלו הצעדים שננקטו נגד ישראל

בית הדין לא בדיוק הורה לישראל לעצור את הלחימה בעזה, כך שבמובן הזה ישראל יכולה לנשום לרווחה ולהמשיך בקצב הלחימה, אך בהאג קבעו כי עליה לעשות כל שביכולת על מנת למנוע הסתה לרצח עם בין תושבי המדינה, ולשפר את המצב ההומניטרי בעזה, על אף שהעזתים מקבלים סיוע
מערכת ice | 
דגל ישראל (צילום shutterstock)
בתצוגת היתממות שלא תיאמן, בית הדין בהאג הוציא היום (שישי) צווי ביניים למדינת ישראל על רקע הלחימה בעזה, כאשר בדרום אפריקה, שתבעה את ישראל בטענה לרצח עם, התייחסו לפסיקה ומסרו: "זה מבחן לממשלת ישראל בשאלת כיבוד הדין הבין-לאומי" ואפילו בחמאס, שלמרות הטבח ב-7.10 והירי הבליסטי לישראל כלל לא עמדה לדין, בירכו.
יש לציין כ בשורה התחתונה, בית הדין לא בדיוק הורה לישראל לעצור את הלחימה בעזה, כך שבמובן הזה ישראל יכולה לנשום לרווחה ולהמשיך בקצב הלחימה, אך בהאג קבעו כי עליה לעשות כל שביכולת על מנת למנוע הסתה לרצח עם בין תושבי המדינה, ולשפר את המצב ההומניטרי בעזה, על אף שהעזתים מקבלים סיוע.

ממשלת דרום אפריקה מסרה: "נמשיך לפעול בתוך המוסדות הבין-לאומיים כדי להגן על זכויות הפלסטינים ברצועה, אנחנו מקווים מאוד שישראל לא תפעל כדי לסכל את הצווים נגדה". שרת החוץ של דרום אפריקה הוסיפה: "המאמצים כעת יופנו לסיום הסכסוך, הסבל של הפלסטינים נמשך על פני עשורים רבים, וכעת זה מבחן לממשלת ישראל בשאלת ציות לדין הבין-לאומי, מה שחמאס עשה בשבעה באוקטובר מהווה מקור לדאגה, והחטופים צריכים להיות משוחררים". 
שר המשפטים של דרום אפריקה הצטרף לדברים : "אנחנו מאמינים שהנשיא לשעבר, נלסון מנדלה יחייך מקברו כאחד התומכים באמנה נגד רצח עם. בית הדין הבין-לאומי פסק ניצחון למשפט הבין-לאומי, לא ניתן לפטור את ישראל מעמידה בהתחייבויותיה הבין-לאומיות".
בחמאס בירכו בסוג של מסר שמהווה ממש אצבע בעין לישראל:. "ההחלטה של בית הדין זה שלב משמעותי, ההחלטה נועדה לבודד את הכיבוש ולחשוף את פשעיו בעזה. אנחנו קוראים לישראל ליישם את החלטות בית הדין".
בישראל טענו כי ההחלטה "הוציאה בזול" את ישראל. "הישג משפטי גדול, לצד נזק תדמיתי גדול. הרטוריקה זוועה, אך התוצאה מצוינת". אנשיי תקשורת טוענים שעכשיו בעיקר מדובר בנזק לתדמית "להיות תחת קצין מבחן".
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "ישראל נלחמת מלחמה שאין צודקת ממנה. אנחנו נלחמים נגד מפלצות החמאס שרצחו, אנסו, ערפו וחטפו את אזרחינו. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן על עצמנו ועל אזרחינו, תוך שמירה על הדין הבין-לאומי, כמו לכל מדינה, לישראל יש את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. בית הדין בהאג דחה בצדק את הדרישה המקוממת לשלול מאיתנו זכות זו".
עוד אמר: "עצם הטענה שישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים היא לא סתם שקרית - היא מקוממת, והנכונות של בית הדין בכלל לדון בזה - זה אות קלון שלא יימחה לדורות. אנחנו נלחמים מלחמה צודקת, ואנחנו נמשיך בה עד לניצחון המוחלט - עד שננצח את החמאס, נחזיר את כל חטופינו ונבטיח שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה