קריירה ולימודים

התלמידים חוזרים לכיתות? "צריך מסגרת יציבה, שפיות ושגרה"

ילדים שעזבו את בתיהם בעוטף עזה ומתארחים במועצה האזורית חבל אילות יצטרפו לבית ספר ייעודי שנפתח במיוחד עבורם. מבנים קיימים הוסבו לכיתות לימוד, הוקמה גדר ונרכש ציוד מתאים. המנהל החדש שיתף: "מבינים את ההזדמנות שנפלה בחלקנו". מנהלת מחלקת החינוך: "מתרגשת מאוד לראות את הילדים פוגשים חברים חדשים"
מערכת ice | 
בית ספר בחבל אילות שנפתח בעקבות המלחמה (צילום דוברות המועצה האזורית חבל אילות)
במועצה האזורית חבל אילות נפתח ביום שני בית ספר יסודי שיילמדו בו תלמידות ותלמידים שעזבו את בתיהם בעוטף עזה ובצפון ואשר מתארחים ביישובי החבל. בבית הספר, שנפתח במתחם סמוך לבית הספר היסודי האזורי "נוף אדום", יילמדו בשלב הראשון כ-50 תלמידים בארבע כיתות.
בשבועות האחרונים, ובתוך זמן קצר, הוסבו מבנים קיימים לכיתות לימוד, הוקמה גדר על פי דרישות משרד החינוך ונרכש ציוד לטובת הקמת בית הספר. הצוות החינוכי מורכב ממורות ומורים מיישובי חבל אילות, מורות המתארחות ביישובים ומורות חיילות.
 
בשבוע שעבר החלו ללמוד בבית הספר העל יסודי האזורי "מעלה שחרות" תלמידות ותלמידים המתארחים באזורנו. הם השתלבו בכיתות של תלמידות ותלמידי החבל בשכבות ז'-י' ושולבו באופן מלא במקצועות הלמידה השונים. במקביל למענים החינוכיים האזוריים, פועלים מענים חינוכיים לגיל הרך בתוך יישובי חבל אילות.
מאז תחילת המלחמה אירחו היישובים ואתרי התיירות בחבל אילות יותר מ-3,500 אזרחיות ואזרחים שעזבו את בתיהם באזורי לחימה או באזורים שהיו תחת אש טילים. ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת בירך על המהלך: "זכותנו וחובתנו לתת לאורחינו את כל המענים החינוכיים שהם זקוקים להם, ואנחנו שמחים לתת להם את המענים האלה מתוך הכוחות החזקים של החינוך בחבל אילות. זו החלק שלנו במאמץ הלאומי לנצח במלחמה".
זוהר מדר בן אליהו, מנהלת מחלקת החינוך חיזקה את דבריו: "אני מתרגשת מאוד לראות את הילדות והילדים מגיעים בבוקר, נכנסים לכיתות ופוגשים את החברים החדשים ואת הצוותים החינוכיים. אני מאחלת לכל הילדים והילדות, בכל השכבות, הצלחה רבה. זאת זכות בשבילנו להיות חלק מהמעמד הזה ולאפשר להם סוג של שגרה. אני מודה למנהלות בתי הספר על העשייה המבורכת ועל פתיחת דלתות בתי הספר לאורחינו".
אפרת אדר, מנהלת בית הספר העל יסודי "מעלה שחרות" שיתפה בהתרגשות: "אנו נרגשים לקראת התלמידים המצטרפים אלינו. זוהי זכות בעבורנו לנסות ולייצר עבורם מסגרת חינוכית יציבה ומיטיבה בימים האלה. אני מאמינה כי התלמידים והוריהם ימצאו אצלנו בית חם בימים אלה. אני מודה למחנכי הכיתות ולצוותים החינוכיים על קליטת התלמידים במאור פנים ולב פתוח".
 
שי שוובר, מנהל בית הספר היסודי לילדים המתארחים סיפר: "אנשי חבל אילות התגייסו להרים את המיזם הזה מתוך מחויבות ומתוך ההבנה של ההזדמנות שנפלה בחלקנו. זה אתגר גדול להחזיר את החברה שלנו לשפיות ושגרה, ואנחנו - מהפינה הקטנה שלנו - תורמים את חלקנו במאמץ הגדול הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה