קריירה ולימודים

אין שביתה בתיכונים: זה הסכום שיקבלו המורים במשכורת הקרובה

לאחר מו"מ ממושך הושגה הסכמה בין משרדי האוצר והחינוך לבין ארגון המורים, שתמנע את השביתה בתיכונים: המורים יקבלו תוספת שכר של 2,000 שקל שתחולק לחמש פעימות, וילמדו פחות שעות פרטניות. זה ההסכם המלא
מערכת ice |  1
כיתה (צילום freepik)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש הגיעו הערב להסכמות עם יו"ר ארגון המורים רן ארז, שימנעו את השביתה בתיכונים. לפי הדיווח, מורי התיכונים יקבלו בהדרגה תוספת שכר של 2,000 שקל, וילמדו שעה פרונטלית נוספת, אך יורידו מהם שלוש שעות של לימוד פרטני.
לפי המתווה של השר קיש, התוספת תוענק למורים בחמש פעימות: הראשונה בסכום של 800 שקלים כבר במשכורת ספטמבר הקרוב. בעוד שנה תינתן תוספת של עוד 600 שקלים, ובינואר 2025 תוספת של 200 שקלים נוספים. 200 שקלים נוספים יוענקו בכל אחת מהשנתיים שלאחר מכן.

ההסכם ייחתם למשך שש שנים. בנוסף, המורים יקבלו תוספת של 1.35% לשכר עבור גמול השתלמות. כן נקבע בהסכם החדש, שניתן יהיה לפטר אחוז מסוים מהמורים, ומאידך יינתנו בונוסים למורים מצטיינים. עד 6% מהמורים יועסקו בחוזים אישיים.
רן ארז פרסם הודעה למורים לאחר ההסכם: "אני שמח לבשר לכם שהגענו להסכמות בכל הנקודות החשובות במו"מ מול משרד האוצר, זאת בעקבות המאבק העיקש אותו ניהלנו למען החינוך העל יסודי. מורי החינוך העל יסודי, הגיעו להישגים אדירים. לפיכך, שנת הלימודים תחל כסדרה. נעדכנכם בקרוב בפירוט ההסכמות".
חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי, הגיב: "‏לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן, הושגו ההסכמות המלאות להסכם שכר חשוב עבור המורים והמנהלים בתיכונים שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה. אנחנו מברכים על ההסכם שיביא לשיפור מיידי בשכרם של המורים והמנהלים תוך שמירה על שכר ריאלי, יאפשר גיוס מורים חדשים למערכת, יחזק את מעמדם של המורים ויעצים את מעמד המנהלים. החינוך הוא הביטחון שלנו כחברה. מורי ישראל עוסקים בתפקיד החשוב ביותר, חינוך ילדינו, אנו תומכים בהם ומעריכים את עבודתם. הם חוד החנית לעתיד ילדינו".
שרת החינוך לשעבר, ח״כ יפעת שאשא ביטון: "אני מברכת על הסרת איום השביתה. טוב שילדי התיכונים יפתחו את השנה בחגיגיות יחד עם כל המערכת. אני גם מברכת על התקדמות בהסכם עם המורים. יחד עם זאת, אסור לפגוע בשעות פרטניות של התלמידים שנועדו לצמצום פערים תמורת שעה פרונטלית שלא באמת תפתור את משבר המורים. יש דרך אחרת לצמצם את השעות. בנוסף, פריסת התוספת השקלית לחמש שנים לא נותנת מענה מיידי למצוקה הקיימת לצוותי ההוראה הקיימים ואלו שהמערכת מבקשת לגייס. משום שהשיחות נמשכות, אני פונה לשרים- צמצמו את מספר הפעימות בדומה להסכם שחתמנו עם הסתדרות המורים ובו היו 2 פעימות בלבד לתוספת השקלית! בחודש אוקטובר הקרוב המורים יקבלו 100% מהתוספת. הדבר אפשרי, עדיין לא מאוחר".
ספיר מוספי, יושבת ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית: ״עכשיו כששנת הלימודים עומדת להיפתח, אנחנו מחכים לראות את הציונים והתעודות שלא קיבלנו בשנה שעברה. בקרוב יפורסמו פרטי ההסכם ואנו מקווים שלא תהיה פגיעה נוספת בתלמידים דרך פשרה כמו הפחתת שעות הפרטני החשובות. שעות אלו הן קריטיות בהצלחת התלמידים במערכת. אנו מברכים על צעד ראשון בהחזרת היציבות לתלמיד ישראל, ומקווים שעכשיו יהיה ניתן להתמקד בשאר הבעיות שמערערות את מערכת החינוך, העומס הלימודי, הפערים, שילוב הטכנולוגיה, התאמת המערכת לחיים כאזרחים בחברה. מעבר לכך, תלמידי ישראל מצפים לקבל בחזרה את ההערכה הלימודית משנה שעברה, כדי שיוכלו ללמוד ממנה לשנת הלימודים הנפתחת, ומצפים לחזור לטיולים השנתיים והמסעות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ידעתי שיפרקו להם את התוספת לפירורים.... פשוט חזירות ! (ל"ת)
    אאא 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור