קריירה ולימודים

בדרך לשביתה: אחרי פיצוץ המו"מ, האוצר והמורים מתרחקים מפשרה

פתיחת שנת הלימודים הולכת וקרבה ועדיין טרם ברור האם תלמידי התיכון והמורים ייאלצו להישאר בבית בשל איומי השביתה. למרות שנדמה היה שהושגו הסכמות בין ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך האווירה מהבוקר קודרת ונדמה כי לא מסתמנת פריצת דרך נכון לעכשיו
דוד זולדן | 
שביתה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ארגון המורים ומשרדי האוצר והחינוך ניהלו משא ומתן שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה עד הודיע השר קיש כי הפגישה הופסקה בלי שהושגו הסכמות.
לאחר שיחות ממושכות שנמשכו אל תוך הלילה (ה'), בין משרד האוצר לארגון המורים, שנועדו לחתור לפשרה שתמנע את סכנת השביתה המאיימת על פתיחת שנת הלימודים, שר החינוך יואב קיש הודיע על הפסקת המשא ומתן - ללא הסכמות. כעת מתקיימת פגישה מכרעת בין הצדדים.
אתמול בשעות הצהריים התקבל הרושם על פריצת דרך במשא ומתן והסכם על מתווה פשרה הכולל תוספת 2,000 שקלים למורה, הסכם לשש שנים ותוספת של שעת לימוד פרונטלית כנגד שלוש שעות פרטניות. בארגון המורים הכחישו את הדיווחים על פשרה מתקרבת ומסרו: "יש סעיפים רבים שלא נענו ועדיין לא נדונו, אנו מקיימים מו"מ ללא פשרות, כרגע לא נוכל לאשר אף מידע, השביתה תלויה ועומדת".
משרד החינוך הציג אחר הצהריים (רביעי) לנציגי ארגון המורים ומשרד האוצר את המתווה של השר יואב קיש - ולפיו תינתן תוספת שכר של 2,000 שקלים לכל מורה. על פי המתווה, ייחתם עם ארגון המורים הסכם לשש שנים. עם זאת, המתווה עדיין לא הוסכם על הצדדים ועדיין קיימים ביניהם פערים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה