קריירה ולימודים

איזו חברה מחלקת את השי הגבוה ביותר לעובדיה? הרשימה נחשפת

חברת ועדים ערכה סקר חדש לקראת חלוקת השי לראש השנה וחשפה את הרשימה הסודית של תקציבי השי לחג וגם את הפערים הקיימים בין העובדים למנהלים, אז מי היא החברה שמחלקת את השי הגבוה ביותר לעובדיה?
מערכת ice |  3
מענקים (צילום shutterstock)

הדבר המהנה והמעניין ביותר בראש השנה מלבד הארוחות ואווירת החג, הוא קבלת השי מהחברות. יותר מ3.5 מיליון עובדים יקבלו לחג שי בסכום כולל של 4.5 מיליארד שקלים, בדומה לחג הקודם. חברת וועדים פרסמה היום סקר חדש לקראת החג הקרוב ומרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית/חברתית של וועדי העובדים בישראל וחושף את הרשימה הסודית של תקציבי השי במקומות העבודה השונים.
 

בראש טבלת השי, עומדים עובדי בתי הזיקוק באשדוד שיקבלו לחג 1,650 שקלים, את ארבעת המקומות הבאים חולקים עובדי יאנדקס, בזק, אלתא ובנק ישראל שיקבלו לחג הקרוב שי של 1,500 שקלים. מנגד בתחתית הרשימה נמצאים עובדי קליל תעשיות שיקבלו לחג שי של 250 שקל. הגמלאים יקבלו ממשרד האוצר שי לחג בסך 375 שקלים. סקר זה נערך בקרב 2,000 מקומות עבודה ולפי התוצאות נמצא כי השי הממוצע לחג עומד על 650-690 שקל. המנהלים הבכירים יקבלו פי 5 מהעובדים והשי שלהם יעמוד על 6,000-9,000 בממוצע.
 


אין מדובר בהמצאה ישראלית, וגם בעולם נהוג לחלק שי לעובדים לקראת שנה חדשה. בארצות הברית נהוג לחלק לעובדים כרטיסי מתנה לחנויות מקוונות. בבריטניה מקבלים שי במזומן ואילו בגרמניה מחלקים לעובדים מתנות כמו שוקולד או יין, בספרד מקבלים העובדים סל מלא במאכלי גורמה ויינות. בסין עובדים מקבלים מעטפות מזומן אדומות, ביפן נהוג לחלק מעטפות עם כסף. במדינות ערב מחלקים את השי בחג העיד אל פיטר ולא בשנה החדשה. והוא יכול לנוע בין כסף מזומן, תמרים או בשמים. בדרום אמריקה מחלקים לעובדים שי הכולל סלי חג, בונוסים או הזמנות למסיבות.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ואצלינו העבירו חוק אחזקת כסף מזומן
    אזרח 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועכשיו כל הוועדים חייבים לתת כרטיס נטען
    סגור
  • 2.
    שי לחג
    עובד 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק הערה הארה כתבתם השיר הנמוך ביותר ...... סליחה הנמוך ביותר אלפי עובדים תרתי משמע שעובדים קשה ומקבלים שכר מינימום לא מקבלים שום דבר 00000 שי לחג תתעוררו
    סגור
  • 1.
    בעירייה מקבלים 1000 שקלים . (ל"ת)
    שי 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור