קריירה ולימודים

ראש העיר כפ"ס דורש: "החילו את הסדרי סבסוד מעונות היום מיד!"

על פי הנחיות משרד החינוך יינתן סבסוד להורים זכאים באמצעות עדכון מדרגות המס, אך סבסוד זה אמור להיכנס לתוקף רק עם תחילתה של שנת 2024 – כלומר במשך חצי השנה הראשונה של שנת הלימודים, ייאלצו אותם הורים לשלם תעריך גבוה ויקר לעומת זה ששילמו בשנה החולפת
מערכת ice | 
רפי סער כפר סבא (צילום עיריית כפר סבא)
ראש העיר כפר סבא, רפי סער, פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר החינוך יואב קיש, בבקשה להחיל את הסדרי סבסוד מעונות היום לפעוטות החל מתחילת שנת הלימודים הקרובה תשפ"ד ולא לחכות שהסבסוד יחל רק בחודש ינואר 2024. פנייתו של ראש העיר לשרי האוצר והחינוך הגיעה לאחר שמשרד החינוך פרסם לאחרונה הוראות ביצוע לעדכון צו הפיקוח על מחירי מעונות היום לפעוטות, שפועל יוצא מהם היא התייקרות משמעותית במחירי מעונות היום, אשר מגיעה לכדי שיעור של 10-15 אחוזים – מאות שקלים מדי חודש.
על פי הנחיות משרד החינוך יינתן סבסוד להורים זכאים באמצעות עדכון מדרגות המס, אך סבסוד זה אמור להיכנס לתוקף רק עם תחילתה של שנת 2024 – כלומר במשך חצי השנה הראשונה של שנת הלימודים, ייאלצו אותם הורים לשלם תעריך גבוה ויקר לעומת זה ששילמו בשנה החולפת.
"עיריית כפר סבא מפעילה באמצעות החברה העירונית לתרבות הפנאי, מערך מעונות משמעותי, הנותן פתרון למספר רב של ילדים בתחומה של העיר ובפריסה עירונית משמעותית. מצאתי לנכון לפנות אליכם, תוך בקשה להחיל את הסדרי סבסוד מידיים מטעם המדינה, שיאפשרו לכלל ההורים הזכאים, ליהנות מסבסוד תעריפי המעונות כבר עם פתיחת שנת הלימודים, דיינו מ-1/9/2023", כתב ראש העיר סער במכתבו לשרים. "מדובר בסיוע הכרחי, אשר ימנע פגיעה מיותרת בהורי הילדים, יסייע להם בתקופה קשה זו ויאפשר הנגשה של יותר ילדים לשירות החיוני שמסופק על ידי החברה לתרבות הפנאי בכפר סבא".
הוא הוסיף: "ייקור התעריפים והשתת מלוא ההתייקרות על הורים הילדים סותרת את התחייבויות הממשלה לחינוך חינם עד גיל 3 ויוצרת עול משמעותי על הורים נזקקים, דווקא במצב שבו יוקר המחייה עלה. עיריית כפר סבא תהיה מוכנה לשתף פעולה בכל דרך, על מנת לקדם פתרון ראוי ומידי לבעיה חמורה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה