קריירה ולימודים

גוגל ישראל מתחילה בגל הפיטורים: כמה ישלמו את המחיר?

שימועים למאות עובדים שימשיכו עד ליום חמישי ולאחר מכן יחל הגל הגדול של הפיטורים כשעובדים בפלטפורמת הענן גוגל קלאוד ואפליקציית הניווט WAZE עתידים לשלם במקום עבודתם. גם מחלקת השיווק עתידה לעבור קיצוץ
מערכת ice |  1
גוגל ופייסבוק נפטרות מעובדים (צילום shutterstock)
לאחרונה גוגל הודיעה כי, כמו רבות אחרות, היא תחל בהליך פיטורים נרחב בחברה ותיפרד מאלפי עובדים ברחבי העולם. גם בישראל מתחיל כעת התהליך יוצא לדרך בארץ עם שימועים למאות עובדים שימשיכו עד ליום חמישי ולאחר מכן יחל הגל הגדול.
על פי הפרסום בגלובס, אחרי המתנה של שבועות לקראת פתיחת ההליך, נודע כי הפיטורים עתידים לפגוע בצוותים רבים, אפילו עד למוצר החיפוש האייקוני של החברה, לפלטפורמת הענן גוגל קלאוד ולאפליקציית הניווט WAZE. גם מחלקת השיווק עתידה לעבור קיצוץ.
ברמה העולמית, ב-CNBC הסבירו שהבונוסים השנתיים יקוצצו, כמו כן הוא הזכיר את אירוע הירי בארה"ב לרגל השנה הסינית החדשה. לאחר שעובדים בפגישה ביקשו לדעת מדוע פיטרו עובדים על ידי חסימתם מהמערכות ובצורות אחרות שאינן נעימות במיוחד, המנכ"ל הסביר שתחילה קיבל ייעוץ ממייסדי החברה והדירקטוריון. כמו כן ניסה לגבות את ההחלטות של גיוס ההמונים שקדם למשבר בכך שהחברה הייתה מפסידה הרבה יותר.
בכירה בחברה הוסיפה כי בהליך ההחלטה לקחו כ-750 מנהלים ובכירים וכי אם היו מערבים את כלל צוות הניהול, שמונה כ-30 אלף עובדים, ההליך היה עלול לקחת זמן רב מדיי והחברה שאפה לקדם את התהליך במהירות. 
באשר לקריטריונים לפיטורים היא מסבירה שבחנו מחלקות בהן היקף המועסקים היה גבוה והעבודה עצמה הייתה פחות קריטית. כמו כן היא טוענת שהחברה כן שקלה אלמנטים כמו וותק, הישגים, הצלחה במכירות ועוד. בנוסף, כשזה מגיע לבונוסים, הוסבר שככל שהדרגה יותר גבוהה כך הבונוס יבחן יותר בהתאם להצלחה במשרה. עד כה הבונוסים שולמו רק ל-80% מהעובדים והשאר יקבלו את תוספת השכר בחודש מרץ ואפריל.
באשר לשאלות נוספות על הדרך בה החברה בחרה לפטר, הובהר שזו הדרך בה החברה בחרה על מנת להגן על הפרטיות של העובדים המפוטרים ולכן התקשורת והבהירות באשר למחלקות הנבחנות לא הייתה גבוהה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכאורה גל המחאה הצליח
    Mtlk 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכאורה גל המחאה הצליח.עוד מאות או אלפי אנשים ילכו ממקום שנחשב לבית טוב.עוד פעם העובדים האלה מצביעים בדרך כלל לצד מאוד מסוים.ועוד פעם גרים באיזור מאוד מסוים. למרות שלכאורה אין שום קשר. והכל לעניות דעתי. עוד לעניות דעתי.אם ימשכו גל המחאות לכאורה יהיה עוד פעם אנשים שגרים באיזורים מאוד מסוימים ומצביעים ברובם לכאורה לצד מסוים של המפה.שימשכו לאבד את פרנסת ביתם.והפעם מעבר לחול לא יהיה איום.אלה חזון שהגשים את עצמו. אולי מאבק צודק.אבל לא חכם. מה חכם לגרום לאנשים לשלם בפרנסה? והכל לעניות דעתי
    סגור