קריירה ולימודים

מהפכה בצה"ל: אלו הנשקים החדשים שיקבלו החיילים

מינהל הרכש במשרד הביטחון פתח מכרז ענק של עשרות אלפי רובים בין שלוש יצרניות נשק מקומיות: "סילבר שאדו" שאמונה על ייצור רובה הגלבוע, נשק MZ של חברת "אמתן", ורובה הערד של IWI. שתיים מתוכן יזכו במכרז ויהיו אחראיות לאספקת עשרות אלפי נשקים במבצע החימוש אדיר המימדים
מערכת ice | 
חיילים בגבול הצפון (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
צה"ל מתכנן לעשות מתיחת פנים לכל נושא הנשק כבר בשנה הקרובה כדי לשנות את שדה הקרב לטובת חיילי החי"ר, השריון, ההנדסה והתותחנים, כך על פי פרסום בידיעות אחרונות. אחרי שנים, החיילים יחזרו להשתמש ב"נשק ישראלי אחוד בתחום רובי הסער" ליחידות הלוחמות. 
עתה, מינהל הרכש במשרד הביטחון פתח מכרז ענק של עשרות אלפי רובים בין שלוש יצרניות נשק מקומיות: "סילבר שאדו" שאמונה על ייצור רובה הגלבוע, נשק MZ של חברת "אמתן", ורובה הערד של IWI. שתיים מתוכן יזכו במכרז ויהיו אחראיות לאספקת עשרות אלפי נשקים במבצע החימוש אדיר המימדים.

המכרז מתבסס על 4M שמוכר בצה"ל, מעיין 16M מתקדם של חברת קולט. לאט לאט, יפסיקו את השימוש ברובי התבור הישראליים, שהיה אמור להיות התשובה לכל החיילים בצה"ל, אך נותר רק ברמת: גבעתי, גולני ונח"ל, שלוש יחידות החי"ר הבולטות בצה"ל.
על פי הפרסום בידיעות, במשרד הביטחון מסבירים ששני היצרנים הישראלים שיזכו במכרז, יהיו נתונים לבדיקות קשות וקפדניות. רובי ה-4M שיוצאו משירות, יועברו למאגרי החירום של הצבא ביחידות העורפיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה