רכב

טסלה מורידה 2 מיליון רכבים מהכביש: הסוף של 'הטייס האוטומטי'?

הריקול נחשף במכתב לטסלה שפרסם המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים, שאמר כי טסלה הסכימה לעדכון תוכנה באוויר החל ביום שלישי שיגביל את השימוש בתכונת ההיגוי האוטומטי אם נהג נכשל שוב ושוב כדי להוכיח שהוא או היא מוכנים לחדש את השליטה במכונית בזמן שהתכונה מופעלת
מערכת ice |  1
טסלה (צילום unsplash)
טסלה קוראת לכמעט כל 2 מיליון המכוניות שלה על כבישי ארה"ב למוסכים, זאת כדי להגביל את השימוש בתכונת הטייס האוטומטי שלה לאחר סקירה של כמעט 1,000 תאונות שבהן התכונה הייתה מעורבת.
הריקול נחשף במכתב לטסלה שפרסם המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים, שאמר כי טסלה הסכימה לעדכון תוכנה באוויר החל ביום שלישי שיגביל את השימוש בתכונת ההיגוי האוטומטי אם נהג נכשל שוב ושוב כדי להוכיח שהוא או היא מוכנים לחדש את השליטה במכונית בזמן שהתכונה מופעלת.
טסלה דחפה את תכונות הסיוע לנהג שלה, כולל טייס אוטומטי ומה שהיא מכנה "נהיגה עצמית מלאה", אשר טסלה התעקשה להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר ממכוניות המופעלות אך ורק על ידי בני אדם. אבל NHTSA בוחנת דיווחים על תאונות שבהן היו מעורבים טייס אוטומטי ותפקוד ההיגוי האוטומטי שלו במשך יותר משנתיים.
הריקול מגיע יומיים לאחר שפורסם תחקיר מפורט על ידי הוושינגטון פוסט שמצא לפחות שמונה תאונות חמורות, כולל כמה הרוגים, שבהן תכונת הטייס האוטומטי לא הייתה אמורה להיות מעורבת מלכתחילה. 
חקירת NHTSA, מצאה מספר רב של תאונות במהלך השנים האחרונות המצביעות על כך שתכונות אלה אינן עומדות בשמות שלהן של טייס אוטומטי ונהיגה עצמית מלאה. רגולטור הבטיחות במכתבו לטסלה אמר "בנסיבות מסוימות כאשר Autosteer מופעל, ייתכן שהבולטות וההיקף של בקרות התכונה לא יספיקו כדי למנוע שימוש לרעה של הנהג". ומוכן להשתלט על המכונית "ייתכן שיש סיכון מוגבר לתאונה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבת שקר העדכון באינטרנט וכבר נשלח.
    דוד 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצאתם פיתה כרגיל
    סגור