רכב

נתניהו בהשקת הרכבת הקלה: "זהו יום חג"; בחוץ הפגינו מאות

על רקע קריאות המפגינים שהושארו מחוץ למתחם הטקס, נאם ראש הממשלה נתניהו בהשקת הרכבת הקלה בגוש דן: "אנחנו מגשימים היום את חזון התחבורה של ישראל. אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת"
מערכת ice |  2
נתניהו בטקס חנוכת הרכבת הקלה (צילום לעמ)
פחות מיממה לנסיעה הראשונה של הקו האדום של הרכבת הקלה, התקיים היום טקס ההשקה במרכז התפעול של הרכבת בקריית אריה, במעמד רה"מ נתניהו ורעייתו, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, ראשי רשויות בתוואי הקו ובכירים נוספים.
נתניהו גזר את הסרט בפתח הטקס, ובנאומו אמר בין היתר: "אמי נולדה בפתח תקווה לפני 100 שנים, היו פה אז פרדסים, כמה בתים וקומץ מתיישבים, ותראו איפה אנחנו נמצאים היום. אנחנו חונכים את הרכבת הקלה, אבל הדרך לא הייתה קלה. היו אנשים שהתנגדו, ולכן התעקשנו לבנות רכבות בין-עירוניות, מחלפים וכבישים. הייתה כאן התנגדות מכל עבר ואנשים שאמרו הרכבת לא תכסה את עצמה, אנשים לא יבואו.

"זהו יום חג לישראל", הוסיף נתניהו. "הבטחנו לחבר בין הערים, בתוך הערים ובין המדינות ואנחנו עושים את כל שלושת הדברים. אנחנו מגשימים היום את חזון התחבורה של ישראל. אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת".
במשפט האחרון רמז נתניהו לקריאות המפגינים שנשמעו ברקע. מאות מפגינים עם דגלים וזמבורות נעמדו במרחק שהרשתה להם המשטרה מחוץ לטקס, וקולותיהם נשמעו לאורך כל הטקס.
 
"מפגין" פאסיבי נוסף היה ראש העיר תל אביב רון חולדאי, שהודיע מראש שיחרים את הטקס ואכן לא הגיע. שרת התחבורה מירי רגב שהזכירה את ראשי הערים שבהם עובר הקו האדום, לא הזכירה את חולדאי. רגב התעלמה גם מקודמתה לתפקיד מרב מיכאלי, שלא הוזמנה לטקס.
במהלך הטקס אמרה שרת התחבורה: ״אדוני ראש הממשלה, אין לך מושג איזו הכרת הטוב יש לחלק מתושבי תל-אביב והמרכז על המיזם המדהים הזה. בכל סיור שהגעתי לפה הם חיכו לי עם רמקולים, דגלים, שלטים, זמבורות… ראיתי את ההתרגשות בעיניים שלהם וזה נותן לי את הכוח להמשיך ולפעול עבורם ועבור כלל אזרחי ישראל״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תודה ביבי המון תודה שאתה מסכים שאסע ברכבת הקלה
    יייייייישששששש 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם שבת מתי סוגרים המדינה בשבת כלומר איסור נסיעה ברכב פרטי!! הרי אנחנו מדינה יהודית ככה הצהירה השרה שלך
    סגור
  • 1.
    אחרי שפיטר את כל הנשים במשרדי הממשלה. מלך. (ל"ת)
    פיפי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור