רכב

סערה בתחבורה הציבורית: נהג אוטובוס ביקש מנערות לעבור אחורה ולהתכסות במגבות

במהלך נסיעה באוטובוס חבורת נוסעות אשר לבשו בגדים קצרים נדרשו על ידי הנהג לעבור לחלק האחורי ולכסות את עצמן. מעמותת "בונות אלטרנטיבה" נמסר: "זו לא טעות, זו מדיניות"

מערכת ice |  10
אוטובוסים (צילום יוסי כהן פלאש90)
תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי העלתה תאוצה בחודשים האחרונים. בייחוד, תופעה זו הפכה דומיננטית בתחבורה הציבורית. כפי שפורסם בוואלה!: חבורת נערות שנסעו בקו אוטובוס שמפעילה חברת נתיבי אקספרס נדרשו על ידי הנהג לעבור לחלק האחורי ולהתכסות. המקרה שקרה היום מצרף לשורה של מקרים שבהם הודרו בנשים. לאחרונה, דווח על מקרה בו זוג אחיות הותקפו בידי חרדים במהלך נסיעה באוטובוס לים המלח.
הנערות מסרו בתגובה כי הן עלו לאוטובוס עם עוד שני חברים שלהן ולאחר מכן הנהג אמר להן שהן לא יכולים לשבת יחדיו. בנוסף סיפרו הנערות כי התנהגותו של הנהג יצרה בהן תחושת השפלה גדולה.
עוד סיפרו הנערות שהנהג ביקש מן לכבד אותו, את הנוסעים החרדים ואת המקום בו הן נמצאות וכי מתוקף הסיבה שהקו בו נסעו היה היחיד שבעזרתו יכלו להגיע לכינרת הן לא באמת יכלו לרדת מהאוטובוס.
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה למקרה: "אנחנו עדות להידרדרות מפחידה. סיפורים מזעזעים של הדרה, הפרדה ומחיקה של נשים במרחב הציבורי הופכים לעניין יומיומי. מדובר במדרון חלקלק ומסוכן. המרחב הציבורי שכולל את התחבורה הציבורית, אתרי הטבע, חופי ישראל, מוסדות ציבור ועוד - שייך לציבור באופן שוויוני על פי חוק. אפליית נערות על ידי נהג אוטובוס שמקבל רוח גבית ממקבלי ההחלטות לא תהיה. החברה האזרחית לא תאפשר כאן שלטון הלכתי - זה לא ימין ושמאל, אלא בני אדם חשוכים שרוצים להחריב את החיים של כולנו כאן".
מעמותת "בונות אלטרנטיבה" נמסר: "זו לא טעות, זו מדיניות. ממשלת ישראל פועלת באופן אקטיבי להדיר ולמחוק נשים מכל מקום. אין לנו ברירה, ואנחנו חייבות לקחת את השמירה על ביטחוננו לידיים. הקמנו את 'סיירת בונות' וכבר בימים הקרובים ננטר ונדגום אוטובוסים ברחבי הארץ כדי לשמור ולהגן על נערות וצעירות בכל הארץ, ולוודא שמקרים כאלה, באוטובוסים ובכל מרחב ציבורי אחר, לא יחזרו על עצמם. אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחונן של נשים בישראל כפי שאנחנו עושות כבר 3 שנים ולא נרפה עד שנגיע ליעד".
חברת נתיבי האקספרס הגיבה למקרה ואמרה כי: "נתיב אקספרס למדה אודות פרטי המקרה מפניות התקשורת ובכוונתה לברר באופן יסודי את העובדות אל מול חב' קבלן המשנה שביצעה עבור נתיב אקספרס את הנסיעה הזו ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים בניסיון נחוש למנוע הישנות מקרים שכאלו".
עוד ציינה החברה כי: "החברה מתדרכת באופן שוטף את נהגיה בין היתר בכל הנוגע לדרך הארץ כלפי ציבור הנוסעים ולחובתם לאפשר עליה ונסיעה חופשית, בטוחה ונוחה לכל נוסע ונוסעת, תוך שמירה על מרחב הפרטיות של הנוסע, וכי התנהלות מצד נהג קבלן המשנה, כפי המתוארת על ידי הכתב, חורגת באופן בוטה מהנחיותיה לנהגי החברה ולאלו הפועלים בשירותה".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הדרת דתיים מהמרחבים הציבוריים ,זאת האמת
    ליזו 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נכון ,המרחב הציבורי שייך לכולם אבל משום מה אני כדתיה מודרת משם כל הזמן כי אני ומשפחתי לא יכולים להגיע לשם
    סגור
  • 6.
    שיעצרו את הקו ויזמינו משטרה לנהג!
    1 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל נוסע רשאי לשבת היכן שיבחרו, והטרדה בעניין היא עבירה פלילית - כתוב במפורש באוטובוסים!
    סגור
  • המשטרה פועלת לפי בן גביר לצערינו (ל"ת)
    קרן 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • אויש...
    א 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי!!! הגיע הזמן... עד עכשיו סתמנו את הפה כשהפרעתם לנו בלבושכם הפרובוקטיבי, גם לאורך ממשלות הימין וישיבת חרדים בממשלה אנחנו מורגלים בסתימת פה וסובלנות אין קץ. איך אתם מעיזים לדבר בכלל כשהנושא מפריע לכם בעצמכם -הראשונים??!! רק תתביישו
    סגור
  • 5.
    חינוך
    חשפנות 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לתבוע בנות חשופות על הטרדה מינית!
    סגור
  • 4.
    תתחילו להתלבש באופן מכובד (ל"ת)
    סתם 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 3.
    תקשורת
    אלי 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איך מייצרים הסתה כותבים "סערה בתחבורה הציבורית" כאילו שהמקרה קרה בכל האוטובוסים גם בקוים העירוניים ומחוצה לה ועוד שמים צילום של מלא אוטובוסים כך שזה יראה ממש מפחיד זוהי דרכה של תיקשורת שלילית הסתה נטו
    סגור
  • אם הנהג לא מפוטר מעבודתו ונכנס לכלא...
    1 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה כן מאיים על כלל התחבורה הציבורית
    סגור
  • 2.
    לפנצר כל אוטובוס עם הדרת נשים (ל"ת)
    אנרכיסט 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 1.
    זו הדרת מנושים-עמותת תנו למנוש לבצבצ (ל"ת)
    חחחחחחחח 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור