רכב

הרכב היקר בישראל לא יגיע לארץ? רשות המסים בצעד מרתיח

בעוד יש לא מעט חובבי רכב ויוקרה שמחכים לבואה של רולס רויס קלאינן, מתברר כי ברשות המסים לא משחררים בינתיים רכב בעלות של כמעט 5 מיליון שקלים
מערכת ice |  3
רולס רויס (צילום ויקיפדיה)
מכה לחובבי הרכב היוקרתיים. לאחר שבשבוע שעבר נחשף כי כי יבוא רכב השטח רולס רויס קאלינן לישראל מבריטניה ייצא אל הדרך, על פי פרסום ב"כלכליסט", חילוקי דעות בין הייבואנית בישראל לבין רשות המסים מונעת את הגעת מה שאמור להיות הרכב היקר ביותר בארץ.
הסיבה למחלוקת היא שווייה של הקאלינן ועל כן ברשות המסים מעכבים את שחרורה של המכונית מהמכס עד שתתבצע הערכת שווי חדשה. הצהרת חברת עמילות המכס לרשויות, מעמידה את שוויה של הרולס רויס על לא פחות מ-4.7 מיליון שקל, מה שהופך לרכב הכי יקר על הכביש.

באחרונה החלה מחלוקת בין הגורם המייבא לרשות המסים, שטוענת כי שווי המותג בפועל גבוה יותר מהסכום הנקוב. בשל כך, רשות המסים לשמאי חיצוני מטעם לוי יצחק שנדרש להעריך את שווי הקאלינן לפני שהיא תשוחרר מהמכס.
מחירי הרולס רויס קולינאן תלויים במספר פרמטרים, המחיר הנקוב ההתחלתי עומד על 380 אלף דולר אמריקאי, אם זאת, אף רולס רויס זהה אחת לשניה היות וכמות התוספות ואפשרויות ההתאמה האישית גדולים. בנוסף, מדובר ברכב שמיוצר בכמות מוגבלת לכן מחירו בשוק רק עולה, ואכן ניתן למצוא דוגמאות שנמכרות ב-400 ו-500 אלף דולר ואף יותר.
הרכב המדובר שבוצעה עבורו הערכת השווי הוא יחסית ללא תוספות מיוחדות או גרסה מיוחדת כאשר ישנה רק צביעה מיוחדת למושבים ותאורת כוכבים לגג ולכן הרכב תומחר ב-4,970,000 שקל בסך הכל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תביאו לי שתי חתיכות מהיקר אחת לשרה (ל"ת)
    הנאשם 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • היא צריכה אחת לבלפור ואחת לקיסריה אז תביא 3 (ל"ת)
    יאיר פחיהו 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • סמולנים מטומטמים
    מבין 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ימותו הקנאים!
    סגור