רכב

מהפכה בנתיבי איילון: כך הרכבת הקלה תעבור דרכם

אבן דרך נוספת בקו הירוק של הרכבת הקלה - עבודות 'גשר איילון' יצאו לדרך, הרכבת תחצה את נתיבי איילון על גבי 3 גשרים שאורכם כ-600 מטר, שרת התחבורה מירי רגב: "הנחיתי את אנשי משרדי לפעול בנחישות לזירוז השקת הקו האדום, ואני שמחה להכריז על תחילת העבודות על גשר הקו הירוק בדרך רוקח"
כפיר אדר |  7
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום יוטיוב/ נתע - הרכבת הקלה של גוש דן)
אחרי חפירת המנהרה, הקו הירוק עולה לגובה: השבוע החלו רשמית עבודות הקמת גשר עילי ארוך המורכב משלושה גשרים שיעברו מעל מסדרון איילון ורוקח, אשר במרכזו תחנת רכבת קלה, ועליו תנוע הרכבת בקו הירוק. הגשר יחבר בין אוניברסיטת תל אביב לגני יהושוע.
הגשרים תוכננו על ידי האדריכל הצרפתי מרק מימרם, בתכנון ייחודי ומרהיב: הגשר הראשון מבין השלושה, אורכו כ 210 מטרים והוא יעבור מעל נתיבי איילון.  הגשר, שרוחבו כ-16 מטרים, יכלול מסילה אחת ומדרכה. גשר תחנת הירידים הוא הגשר השני שיתחבר שמעל נתיבי איילון, ועליו תוקם תחנת הרכבת הקלה. הוא ישמש את הנוסעים ברכבת. אורכו כ-100 מטרים.

הגשר השלישי בתור, גשר רוקח, ימוקם מתחת לתחנת הירידים ויחבר בינה לבין גני יהושוע ואורכו כ-300 מטרים. הפרויקט צפוי להסתיים בתום שלוש שנים ועלותו הצפויה כ200 מיליון ₪. חברת אלקטרה תשתיות מבצעת את הפרויקט עבור נת"ע.
הקו הירוק של הרכבת הקלה מחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורך הקו 39 ק"מ, מתוכם 4.5 ק"מ תת קרקעיים, ו-62 תחנות לאורכו, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "מדינת ישראל זקוקה למערכת הסעת המונים יעילה, שתקצר את זמני הנסיעה ותפחית את השימוש ברכב פרטי. הקמת ה'דנקל', רשת הרכבות הקלות של  גוש דן מתקדמת במלוא הקצב, וכולנו כאן במשרד התחבורה עושים כל מאמץ להאיץ את העבודות ולהסיר כל מכשול שעומד בדרכה. הנחיתי את אנשי משרדי לפעול בנחישות לזירוז השקת הקו האדום, ואני שמחה להכריז על תחילת העבודות על גשר הקו הירוק בדרך רוקח. נאחל בהצלחה לכל העושים במלאכה, ואני מחויבת להביא את הפרויקט לסיום מוצלח".
מנכ״ל נת״ע, חיים גליק התייחס לתחילת עבודות הגשר: ״זהו יום מרגש עבור נת"ע. לאחר שהתחלנו בכריית מנהרת הקו הירוק, הנה עתה אנו עולים לגובה ובונים גשר עצום המורכב מ-3 גשרים מרשימים ושיקוע, שיוביל את הרכבת מעל נתיבי איילון מהאוניברסיטה לגני יהושוע. אנחנו עושים היסטוריה, ובעוד 5 שנים, ב2028, כשהרכבת תחלוף בגובה מעל תנועת הרכבות והרכבים, עם מיליוני נוסעים מדי שנה, נדע שנת"ע ומשרד התחבורה אכן הביאו את המהפכה התחבורתית לגוש דן".
משנה לקו הירוק, ענת טוקר אלפרט: ״מדובר באתגר תכנוני וביצועי שישנה את קו הרקיע של העיר תל אביב. הושקעה בפרויקט מחשבה רבה תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין כלל גורמי התכנון והביצוע, ביחד עם עיריית ת"א. התוצאה היא גשר שכולו פתרון יצירתי מרהיב המקפל בתוכו קשב רב לצרכים שונים שהוצגו לפנינו בעת התכנון, כדי שבסופו של יום תעמוד לרשות הנוסעים אלטרנטיבה טובה, אמינה ומהירה לרכבים הפרטיים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כל הכבוד למירי רגב
    אחד שזוכר 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עכשיו בק0דנציה השנחה שלה היא נזכרה להורות על זירוז הפתיחה של הקו האדום. אם היית עושה את זה בקדנציה הקףודמת שלך אולי לא היית צריעה לעשות זאת היום.
    סגור
  • 6.
    הנחתי
    מקס הזועם 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנחתי אמרתי עשיתי אני ואני ואני
    סגור
  • 5.
    קו
    1 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ נגד הארכה של קו לראשונים.
    סגור
  • 4.
    מדינת איוולת
    אזרח 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מקימים גשר לרכבת הקלה עם מסילה אחת במקום להשקיע מראש ולחסוך עלויות עתידיות בזמן וכסף ולבנות כמו שצריך עם לפחות שתי מסילות על הגשר. יוצרים צוואר בקבוק ידוע מראש. מטומטמים.
    סגור
  • 3.
    מאחל שיאריכו איתו ממרכז פ״ת עד לתחנת סגולה של הרכבת
    הקו האדום 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פשוט פספוס
    סגור
  • 2.
    להאריך את הקו הירוק על לראשונים בראשון-לציון
    דורון 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך להאריך את חלק המזרחי דל הקו הירוק על לצומת ראשונים
    סגור
  • 1.
    האם מנכ"ל נת"ע יודע על מה הוא מדבר?
    חיים 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    א. לפי הכתבה מדובר בשלושה גשרים שונים אז כיצד המנכ"ל מדבר על גשר אחד? ב. לפי הכתבה הרכבת הקלה אמורה לעבור רק על גשר אחד מבין השלושה, אז לשם צריכים עוד שני גשרים? ג. לפי הכתבה מעבר לגשר עליו תעבור הרכבת הקלה יהיה גשר נוסף עם מסילה אחת. והשאלה היא למה הוא נועד אם התחנה של הרכבת הקלה תמוקם עם מסילותיה על פני גשר אחר?
    סגור