רכב
מהפכה בנתיבי איילון: כך הרכבת הקלה תעבור דרכם
אבן דרך נוספת בקו הירוק של הרכבת הקלה - עבודות 'גשר איילון' יצאו לדרך, הרכבת תחצה את נתיבי איילון על גבי 3 גשרים שאורכם כ-600 מטר, שרת התחבורה מירי רגב: "הנחיתי את אנשי משרדי לפעול בנחישות לזירוז השקת הקו האדום, ואני שמחה להכריז על תחילת העבודות על גשר הקו הירוק בדרך רוקח"
אחרי חפירת המנהרה, הקו הירוק עולה לגובה: השבוע החלו רשמית עבודות הקמת גשר עילי ארוך המורכב משלושה גשרים שיעברו מעל מסדרון איילון ורוקח, אשר במרכזו תחנת רכבת קלה, ועליו תנוע הרכבת בקו הירוק. הגשר יחבר בין אוניברסיטת תל אביב לגני יהושוע.
הגשרים תוכננו על ידי האדריכל הצרפתי מרק מימרם, בתכנון ייחודי ומרהיב: הגשר הראשון מבין השלושה, אורכו כ 210 מטרים והוא יעבור מעל נתיבי איילון. הגשר, שרוחבו כ-16 מטרים, יכלול מסילה אחת ומדרכה. גשר תחנת הירידים הוא הגשר השני שיתחבר שמעל נתיבי איילון, ועליו תוקם תחנת הרכבת הקלה. הוא ישמש את הנוסעים ברכבת. אורכו כ-100 מטרים.
הגשר השלישי בתור, גשר רוקח, ימוקם מתחת לתחנת הירידים ויחבר בינה לבין גני יהושוע ואורכו כ-300 מטרים. הפרויקט צפוי להסתיים בתום שלוש שנים ועלותו הצפויה כ200 מיליון ₪. חברת אלקטרה תשתיות מבצעת את הפרויקט עבור נת"ע.
הקו הירוק של הרכבת הקלה מחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורך הקו 39 ק"מ, מתוכם 4.5 ק"מ תת קרקעיים, ו-62 תחנות לאורכו, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "מדינת ישראל זקוקה למערכת הסעת המונים יעילה, שתקצר את זמני הנסיעה ותפחית את השימוש ברכב פרטי. הקמת ה'דנקל', רשת הרכבות הקלות של גוש דן מתקדמת במלוא הקצב, וכולנו כאן במשרד התחבורה עושים כל מאמץ להאיץ את העבודות ולהסיר כל מכשול שעומד בדרכה. הנחיתי את אנשי משרדי לפעול בנחישות לזירוז השקת הקו האדום, ואני שמחה להכריז על תחילת העבודות על גשר הקו הירוק בדרך רוקח. נאחל בהצלחה לכל העושים במלאכה, ואני מחויבת להביא את הפרויקט לסיום מוצלח".
מנכ״ל נת״ע, חיים גליק התייחס לתחילת עבודות הגשר: ״זהו יום מרגש עבור נת"ע. לאחר שהתחלנו בכריית מנהרת הקו הירוק, הנה עתה אנו עולים לגובה ובונים גשר עצום המורכב מ-3 גשרים מרשימים ושיקוע, שיוביל את הרכבת מעל נתיבי איילון מהאוניברסיטה לגני יהושוע. אנחנו עושים היסטוריה, ובעוד 5 שנים, ב2028, כשהרכבת תחלוף בגובה מעל תנועת הרכבות והרכבים, עם מיליוני נוסעים מדי שנה, נדע שנת"ע ומשרד התחבורה אכן הביאו את המהפכה התחבורתית לגוש דן".
עוד ב-
משנה לקו הירוק, ענת טוקר אלפרט: ״מדובר באתגר תכנוני וביצועי שישנה את קו הרקיע של העיר תל אביב. הושקעה בפרויקט מחשבה רבה תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין כלל גורמי התכנון והביצוע, ביחד עם עיריית ת"א. התוצאה היא גשר שכולו פתרון יצירתי מרהיב המקפל בתוכו קשב רב לצרכים שונים שהוצגו לפנינו בעת התכנון, כדי שבסופו של יום תעמוד לרשות הנוסעים אלטרנטיבה טובה, אמינה ומהירה לרכבים הפרטיים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.כל הכבוד למירי רגבאחד שזוכר 01/2023/28הגב לתגובה זו2 0עכשיו בק0דנציה השנחה שלה היא נזכרה להורות על זירוז הפתיחה של הקו האדום. אם היית עושה את זה בקדנציה הקףודמת שלך אולי לא היית צריעה לעשות זאת היום.סגור
-
6.הנחתימקס הזועם 01/2023/28הגב לתגובה זו1 1הנחתי אמרתי עשיתי אני ואני ואניסגור
-
5.קו1 01/2023/27הגב לתגובה זו0 0סמוטריץ נגד הארכה של קו לראשונים.סגור
-
4.מדינת איוולתאזרח 01/2023/27הגב לתגובה זו1 1מקימים גשר לרכבת הקלה עם מסילה אחת במקום להשקיע מראש ולחסוך עלויות עתידיות בזמן וכסף ולבנות כמו שצריך עם לפחות שתי מסילות על הגשר. יוצרים צוואר בקבוק ידוע מראש. מטומטמים.סגור
-
3.מאחל שיאריכו איתו ממרכז פ״ת עד לתחנת סגולה של הרכבתהקו האדום 01/2023/24הגב לתגובה זו4 0פשוט פספוססגור
-
2.להאריך את הקו הירוק על לראשונים בראשון-לציוןדורון 01/2023/24הגב לתגובה זו4 0צריך להאריך את חלק המזרחי דל הקו הירוק על לצומת ראשוניםסגור
-
1.האם מנכ"ל נת"ע יודע על מה הוא מדבר?חיים 01/2023/24הגב לתגובה זו0 2א. לפי הכתבה מדובר בשלושה גשרים שונים אז כיצד המנכ"ל מדבר על גשר אחד? ב. לפי הכתבה הרכבת הקלה אמורה לעבור רק על גשר אחד מבין השלושה, אז לשם צריכים עוד שני גשרים? ג. לפי הכתבה מעבר לגשר עליו תעבור הרכבת הקלה יהיה גשר נוסף עם מסילה אחת. והשאלה היא למה הוא נועד אם התחנה של הרכבת הקלה תמוקם עם מסילותיה על פני גשר אחר?סגור