רכב

האם טסלה תואשם בהריגה? השופט יחקור את בטיחות הרכבים

נהג שהואשם בהריגת הלקוח שלו לאחר שרכב הטסלה בו נהג התרסק אל תוך קיר ועלה באש טוען כי לא הוא אשם במותו של הלקוח, אלא טסלה, שהרכבים שלה לא עומדים בסטנדרטים של בטיחות
יאיר מור |  1
טסלה (צילום unsplash)
יצרנית המכוניות החשמליות החלוצית של אילון מאסק עלולה בקרוב למצוא את עצמה ניצבת בפני אתגר חסר תקדים – האשמה בהריגה.
בקוריאה הדרומית עומד להיפתח משפטו של וואן-ג'ונג צ'וי, שהואשם בהריגה לאחר שבדצמבר 2020 ריסק לכאורה מכונית מדגם X של טסלה אל תוך קיר חניה, מה שגרם לסוללת המכונית להתלקח. בשריפה נהרג בעל הרכב, עורך הדין הונג-גאון יון בן ה-60, שהיה ידיד קרוב של נשיא קוריאה. יון שכר את צ'וי כ"נהג חילופין" – מעין נהג תורן בתשלום, מנהג קוריאני במסגרתו בליינים משלמים לנהגים מקצועיים כדי להביא אותם במכוניותיהם אל בתיהם כאשר הם שיכורים מכדי לנהוג.
אלא שצ'וי טוען כי התאונה לא קרתה באשמתו. לדבריו, בעת הכניסה לחניית הבניין בו גר יון, החלו מראות הטסלה להתקפל ולחזור למקומן שוב ושוב, ואז לפתע האיץ הרכב למהירות של 95 קמ"ש והתנגש בקיר. דוושת הבלם לא פעלה, לכאורה. מאז הוא מתקשה למצוא עבודה במקצוע שלו, חווה דיכאון ופלאשבקים, וכל כספו אזל, כך שהוא נאלץ לגור בתא של 6 מ"ר הממומן על ידי מענקים ממשלתיים למעוטי יכולת.
כעת, מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, דורשים עורכי דינו של צ'וי להטיל את האשמה בהריגה על טסלה. לדבריהם, החברה אשמה במותו של יון. זאת מאחר שלא ייתכן כי נהג מנוסה כמו צ'וי אכן האיץ ל-95 קמ"ש בכניסה לחניון, ויותר מכך, לא ייתכן שהכבאים שהגיעו לחלץ את יון מתוך רכבו הבוער לא הצליחו לפתוח את הדלתות ונאלצו לשבור אותם. גם זה לא עזר, מכיוון שהמושב הפריע לחילוץ וגם אותו הם נאלצו לשבור. כל זה מכיוון שטסלה קיבלה פטור מהסטנדרט הקוריאני לבטיחות רכבים, שדורש ידיות פתיחה מכניות לפחות באחת הדלתות בכל אגף של הרכב (קדימה ואחורה). זאת במסגרת הסכם הסחר בין קוריאה לארה"ב, שפוטר יצרניות עם פחות מ-50,000 מכירות בשנה במדינה מהסטנדרט המקומי. טסלה מכרה בקוריאה פחות מ-18,000 מכוניות ב-2021, ולכן היא נכללת בפטור הזה.
השופט, וון-גיו פאק, אמר כי בכוונתו לזמן לעדות במשפט מהנדסים מטסלה, ולבחור את המידע מהשניות האחרונות לפני התאונה שמצוי בידי החברה. מטרתו לבדוק האם אכן הפטור מסטנדרט הבטיחות הקוריאני הוא שהוביל למותו של יון.
טסלה לא הגיבה לסוכנות הידיעות; עורכי הדין של משפחת יון סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך בחניה מגיעים ל 95 קמש? זה בחיים לט יקרה ברכב בנזין
    שי 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בארץ ובחול יש הרבה תאונות שנוגעות לחוסר מודעות ללחיצת גז ברכב חשמלי לעומת בנזין, במיוחד בסיבובים
    סגור