רכב

ארה"ב חשפה: "צוללת טילים גרעינית בים הערבי"

מסר לפוטין ולאיראן? בהודעה שפורסמה בעמוד הטוויטר הרשמי של הפיקוד המרכזי של ארצות הברית, נחשף כי אחד המפקדים הבכירים הגיע לביקור על צוללת שעוגנת בים הערבי

מערכת ice |  1
צוללת מסוג HMS Ambush Astute חוזרת לבסיס שלה בסקוטלנד (צילום אלביט)
בצעד נדיר חשף הצי האמריקאי כי צוללת טילים בליסטים גרעינים מסוג"אוהיו" נמצאת בימים האחרונים באזור הים הערבי. המיקום נחשף כחלק מהודעה כביכול שגרתית על ביקורו גנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד מרכז (CENTCOM) על סיפונה של הצוללת.
 
למרות ההודעה התמימה, פרשנים ברחבי העולם טוענים כי הפרסום אינו מקרי וכי מדובר במסר מאיים כלפי האיראנים והרוסים. עוד נכתב כי המפקד הגנרל שהה יחד עם בכירים נוספים על הצוללת "ווסט ורג'יניה" כשמונה שעות וקיבלו סקירה מקיפה על פעילות ויכולות השייטת. יש לציין כי לא פורסם איך ומתי בדיוק הם הגיעו לצוללת וכי ארצות הברית נוהגת שלא לפרסם את המיקום של הצוללות שלה, מרגע שהן יוצאות מהנמל.
"הצוללות הללו הן היהלום שבכתר השלישייה הגרעינית (שילוב מכה גרעינית מצוללות, מטוסים וטילים)", אמר גנרל קורילה. "וירג'יניה מדגימה את הגמישות, השרידות, המוכנות והיכולת של כוחות בים". הצי האמריקאי נחשב לצי הגדול ביותר בעולם. לפי פרסומים ארצות הברית מחזיקה קרוב למאה צוללות שחלקן הגדול פרוס ברחבי העולם ומיקומם סודי בהחלט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה רבה לארצות -הברית ואירופה
    יהודי ישראלי 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בהצלחה רבה ארצות הברית של אמריקה וגם מדינות נאטו מול הדיקטטור האכזרי בעולם -פוטין שהתידד עם סין ואירן - ציר הרשע.
    סגור