רכב

אחת ולתמיד: מה מותר לעשות עם הטלפון בנהיגה?

מותר לנסוע ברכב עם אוזניה אחת באוזן? ומה עם התחלתם לראות סרטון לפני שנכנסתם לרכב, והמשכתם לצפות בו? כתבת חדשות 12 בדקה בשבילכם את כל התרחישים
מערכת ice |  1
שיחה בזמן נהיגה (צילום unsplash)
קנס על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה עומד על 1,000 שקלים. אך מהי ההגדרה של שימוש בטלפון בזמן נהיגה? מסתבר שאפילו בקורס נהגיה מונעת לא יודעים.
כתבת חדשות 12 עמליה דואק העלתה היום באינסטגרם שלה סרטון שהגיע לאחר בירור עמוק שעשתה. "חברה שלי הלכה לקורס נהיגה מונעת ואפילו המדריך לא היה סגור על מה מותר ומה אסור לעשות עם טלפון באוטו. אז בדקתי וזו התשובה." כתבה בפוסט.
מקרה ראשון שהיא בדקה, הוא כאשר הטלפון מתחבר למסך מולטימדיה ברכב, ומה שמותר הוא רק ללחוץ על הלחצנים השימושיים לשיחה ולא לשחק בו מעבר לזה.

המקרה השני הוא עמידה ברמזור, שבו בית המשפט קבע שמותר לגעת בטלפון, ומשטרת התנועה לא תאכוף על כך, כמובן אם לא מסכנים אף אחד.
 

המקרה השלישי הוא אוזניות בנהיגה: על פי בדיקתה של דואק, אסור לנהוג עם אוזניות כדי להיות קשוב לכביש, אך נהג שנתפס בעבר עם אזניה אחת באוזן, זוכה בבית המשפט.
 
המקרה הרביעי הוא צפייה בסרטון בזמן נהיגה. הדבר אסור, אך אם הפעלתם את הסרטון לפני התחלת הנהיגה, ובזמן הנהיגה אתם רק מקשיבים לשמע של הסרטון וכמובן לא נוגעים בטלפון - מותר.
דואק מוסיפה לסיום, "אם תיעדו אתכם ונתנו לכם קנס, אתם יכולים לבקש להישפט על זה, ולכו תדעו אם תיצרו את התקדים הבא."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוזר, אם מותר ברמזור
    יואב א. 09/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע הציבו שם מצלמות?
    סגור