רכב

מטרופלין במהלך גיוס ותנאים מפנקים: "בלי טריקים ובלי שטיקים"

השכר החודשי של נהגי מטרופולין יעלה כבר בחודש הקרוב ב- 4.5%, עוד בטרם נחתם ההסכם עם האוצר. הצעד נועד לעודד העסקה מתגמלת בחברה. מנכ"ל מטרופולין: "החברה תמשיך לשלם את השכר השעתי הגבוה ביותר לנהגים, בלי טריקים ובלי שטיקים"

מערכת ice | 
מטרופולין (צילום ויקיפדיה)

הסכם עבודה חדש שנחתם היום (חמישי) בין ועד עובדי החברה, נציגי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והנהלת חברת מטרופולין  קבע כי כבר ממשכורת חודש מאי יעלה שכר הנהגים בחברת האוטובוסים מטרופולין ב-4.5%. 
 

ההסכם יכלול כ- 1,500 נהגים שמועסקים כיום בחברה ו-600 נוספים שייקלטו בהמשך, לקראת העברת אשכול קריית אונו לידיה.
 


כידוע, אחת הסיבות למחסור שכר הנהגים הוא השכר הנמוך של נהגי האוטובוסים. כיום משלמות רוב חברות האוטובוסים שכר בסיסי של בין 43-44 שקל לשעה בלבד, בעוד מטרופולין תעלה את השכר הבסיסי לנהגיה בעל ותק של עד 4 שנים מ-45 ל-47 שקל.

חברת מטרופולין גם מעניקה לנהגים שהיא קולטת מחברות אחרות תגמול של תוספת ותק, ומשלמת להם תוספות שכר שצברו לאורך הקריירה. כל זה לעומת חברות אחרות כאשר קולטות נהג מחברה אחרת הם משלמים לה שכר של נהג חדש.
 


בנוסף, כעידוד משמעותי, מטרופולין משלמת לנהגים שעוברים אצלה הכשרה (בבית הספר לנהיגה שלה) מענק דמי מחייה של 15 אלף שקל בזמן הקורס, ומענק זהה לנהגים שמשלימים שנתיים בחברה. כל אלה הם בהחלט שיקול של הרבה נהגים שיכולים לשפר את תנאיהם. 

ערן כץ, בעלים ומנכ"ל מטרופולין, אמר ל- Ynet: "מטרופולין תמשיך לשלם את השכר השעתי הגבוה ביותר לנהגים תחבורה ציבורית במשק, המחושב כבסיס לכל התנאים, בלי טריקים ובלי שטיקים. הנהגים הם המרכיב הקריטי ביותר ליצירת שירות תחבורה ציבורית טובה ומזמינה. זהו הפתרון האמיתי למכת הפקקים שאותה הגדירה שרת התחבורה הגדירה כ'מצב חירום לאומי".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה