רכב

המס הכבד עומד להצטמק? בשורה אדירה לנהגים בישראל

שר האוצר פרסם טיוטת צו להפחתת מס הקנייה על רכבים ביבוא עקיף. מטרת הצו היא לצמצם פערים במיסוי, להפחית חסמים רגולטוריים ולחזק את התחרותיות, לטובת הורדת מחירים ושיפור השירות לצרכן. המהלך עשוי להפחית את ההכנסות ממסים בהיקף של 10 מיליון שקל בשנה
 
מערכת ice | 
רכבים (צילום shutterstock)
מהפכה בכבישי ישראל נמצאת מעבר לפינה. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' פרסם היום להערות הציבור טיוטת צו שנועד להקל על יבואנים עקיפים של רכבים ולעודד תחרות בשוק הרכב החדש בישראל.
 הצו קובע מנגנון ייחודי, במסגרתו מס הקנייה על רכבים ביבוא עקיף יחושב לפי סכום קבוע מראש עבור כל קבוצת רכבים, ולא על בסיס שיעור אחוזי ממחיר הייבוא בפועל (כפי שנעשה כיום). כיום, מס הקנייה מחושב בשיעור 83% ממחיר היבוא (כולל הובלה וביטוח), מה שיוצר פערי מס משמעותיים בין יבואנים עקיפים ליבואנים ישירים, ומקשה על התחרות.

לפי המנגנון המוצע כל דגם רכב שייכתב ברשימה מפורטת (התוספת ה-22 לצו) ישויך לקבוצת רכבים בהתאם למחיר המחירון הממוצע שלו. לכל קבוצה ייקבע מס קנייה קבוע מראש, שנגזר מממוצע מחירי הייבוא ההיסטוריים של דגמי הקבוצה, במטרה לשקף רמת מס דומה לזו ששילמו יבואנים ישירים – מבלי לחשוף נתונים מסחריים רגישים.
יבואן  עקיף יוכל לבחור האם לשלם את המס הקבוע לפי המנגנון או להישאר במסלול הרגיל. הצו יחול על רכבים פרטיים במחיר עד 300 אלף שקל, שאינם חשמליים, ויבואנים שאינם קשורים ליבואנים ישירים.
מטרת הצו היא לצמצם פערים במיסוי, להפחית חסמים רגולטוריים ולחזק את התחרותיות, לטובת הורדת מחירים ושיפור השירות לצרכן.  על פי הערכות, המהלך עשוי להפחית את ההכנסות ממסים בהיקף של 10 מיליון שקל בשנה, אולם צפוי לתרום להרחבת התחרות בשוק ולגידול בהיקף היבוא העקיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה