רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה השדרוג המטורף ברכבת הקלה

חברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, הודיעה על פתיחתה הרשמית של כניסה C לתחנת שאול המלך, שמחברת באופן רשמי את הרכבת הקלה עם קניון עזריאלי
מערכת ice |  5
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ עומר פיכמן)
מהפכה של ממש בתחבורה הציבורית בישראל. חברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, יצאה היום  (חמישי) עם בשורה מצוינת לנוסעים בתחבורה הציבורית, אחרי שהודיעה על פתיחתה הרשמית של כניסה C לתחנת שאול המלך, הממוקמת בשד' מנחם בגין 130, ממנה הנוסעים ברכבת הקלה שירדו בתחנת הרכבת בשאול המלך יוכלו להיכנס ישירות לקניון עזריאלי.
מעבר C מאפשר כניסה ויציאה ישירה לקניון עזריאלי, גישה נוחה לגשר הולכי הרגל המוביל למחנה הקריה ולתחנת רכבת ישראל, ומהווה קישוריות נוחה לתחנות אוטובוסים ללא צורך בחציית כבישים.
המהלך המטורף הזה מהווה צעד משמעותי בשיפור הנגישות והקישוריות של התחבורה הציבורית עבור תושבי גוש דן והמבקרים בו, וצפוי לשרת אלפי נוסעים מדי יום, ויקל על חייהם גם של הנוסעים בתוך תל אביב, אך כמובן גם על הנוסעים שמגיעים לתל אביב מחוץ לעיר ויוצאים ממנה.
המעבר החדש מהרכבת הקלה לקניון עזריאלי (צילום: חברת תבל)
כזכור, רק לאחרונה נודע כי הואצו לוחות הזמנים של הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה, ושרת התחבורה מירי רגב, הנחתה את מנכ"ל נת"ע לקדם את הפרויקטים, ולהפעיל בהדרגה את הקו הירוק בהתאם להתקדמות העבודות, ולא להמתין לסיום הקו כולו, וכך לספק פתרונות מידיים למיליוני הנוסעים בגוש דן.
שני הקווים, הירוק והסגול, יצטרפו לקו האדום שכבר פועל בהצלחה מאז אוגוסט 2023 ומספר הנוסעים בו מצוי במגמת עלייה. רשת הקווים המלאה תכלול גם את הקו הכחול והקו החום, שיופעלו בשלב ראשון כקווי מערכת אוטובוסים מהירים BRT, ואת רשת הנת"צים "מהיר לעיר".
הפעלת הרשת המלאה תחולל מהפכה תחבורתית של ממש בכל רחבי גוש דן, וצפויה להפחית משמעותית את כמות כלי הרכב הפרטי שייכנסו למטרופולין ולצמצם את עומסי התנועה הכרוניים בערי גוש דן, אשר עולים למשק מיליארדי שקלים בשנה.
בהתאם להנחיות השרה, גיבשו בנת"ע תוכנית לפתיחה מדורגת של הקו הירוק, שאורכו המלא יגיע ל-39 קילומטרים ויהיה אחד מקווי הרכבת הקלה הארוכים בעולם. על פי התוכנית המעודכנת, ניתן יהיה להפעיל את חלקו הדרומי של הקו, מראשון לציון דרך חולון ועד לתחנת לוינסקי בתל אביב, כבר בשנת 2028.
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה עם שקע להטענת טלפון ? קשה ? (ל"ת)
    יופי 04/2025/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מה הואץ ?
    סעיד 04/2025/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתב הודיעו לא מזמן שהירוק והסגול ידחו ב 3 שנים בגלל המלחמה. כנראה שללכת אחורה זה להאיץ
    סגור
  • 2.
    גישה נוחה
    ממ 04/2025/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקווה שדאגו למדרגות נעות ולא צריך לטפס 60 מדרגות כמו בתחנת ביאליק וזאת כדי לא לחצות כביש
    סגור
  • 1.
    רכבת מיותרת
    משה 04/2025/10
    הגב לתגובה זו
    3 8
    חבל על הכסף והזמן במקום לבנות רכבת קלה היו צריכים בסך הכל לעשות מסלול מיוחד לאוטובוסים חשמלים ארוכים כמו רכבת ולבנות רכבת תחתית כל הכסף של הרכבת הקלה ירד לטמיון כיוון שזה ממש לא יעיל יותר מאוטובוס
    סגור
  • לא מדויק באזור הזה הרגל היא כמו מטרו תת-קרקעית
    סעיד 04/2025/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בשד ירושלים ובת ים היא עילית ולא שווה הרבה יותר מאוטובוס. או אופניים
    סגור