רכב

המחדל ברכבת הקלה: האם התחבורה הציבורית בישראל מסוכנת לנסיעה?

אחרי הפיגוע המזעזע בזדרות ירושלים ביפו, במתווה של הרכבת הקלה בגוש דן, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פתח בבדיקה בנושא האבטחה בתחבורה הציבורית בישראל
מערכת ice |  5
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
אמש (שלישי) מדינת ישראל הזדעזעה כולה נוכח המראות הקשים במיוחד מזירת הפיגוע הקטלני בשדרות ירושלים ביפו. בפיגוע האכזרי, נרצחו 7 ישראלים, בעוד 17 נוספים פונו לבית החולים.
שני המחבלים המתועבים שלקחו חלק בפיגוע, הינם תושבי העיר חברון והם משתייכים לארגון הטרור חמאס. השניים דקרו בדרך חייל, חטפו את נשקו, ועשו את דרכם ברכבת הקלה. הם יצאו למסע רציחות קטלני כאשר ירו בנוסעים בתוך הרכבת הקלה.
כאשר זו עצרה באחת התחנות ביפו, שני המחבלים יצאו ממנו והחלו לירות על הנוסעים שחיכו לרכבת הקלה שתגיע לתחנה. כעת, נשאלת השאלה - האם התחבורה הציבורית בישראל היא באמת בטוחה עבורכם?
כידוע, ברכבת ישראל התחנות סגורות, כך שישנן בדיקות קפדניות. מבחינת הרכבת הקלה והאוטובוסים, המצב שונה לגמרי. באוטובוסים אין אבטחה בתחנות הקטנות יותר ובאוטובוסים עצמם, אלא רק בתחנות המרכזיות, בדיוק כמו ברכבת הקלה.
כעת נודע כי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פתח בבדיקה בנושא האבטחה בתחבורה הציבורית בישראל. על פי דיווח אמש (שלישי) ב-"וואלה!", מספר ימים לפני הפיגוע המתועב, אנגלמן סיפר בכנס התשתיות של "וואלה!", כי הוא פתח לאחרונה בבדיקה של הנושא, שכן בכל יום כמיליון ישראלים נוסעים בתחבורה הציבורית בישראל, אבל מי בדיוק דואג לאבטח אותם?
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה מחדל
    בלה בלה 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התייחסות לכל מאורע שלילי כ"מחדל" מאבד מהפואנטה שלו. מחדל זה כשקורה משהו שנובע מרשלנות, משהו שזועק לשמיים שהיה יכול להמנע אם היו פועלים בצורה טובה יותר. יש פיגועים שלא ניתן למנוע. זה שהיה פיגוע לא אומר שהיה מחדל. אני לא סותר שיכול להיות שכן היה שם מחדל. אם נגיד היו שם ארבעה שוטרים עם נשקים והם ברחו אז זה מחדל. אם יום לפני המחבל פרסם בכל הרשתות שהוא הולך לעשות פיגוע, אז זה מחדך. אבל לא כל אסון שקורה הוא מחדל, זה מייצר מצג שווא כאילו אנחנו יכולים למנוע כל אסון - צריך להסתכל על הפרטים...
    סגור
  • 4.
    לא כל דבר זה מחדל.
    בוב 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ניתן לאבטח כל אוטובוס וכל מכולת. אולי אפשרי אם כל האזרחים יהיו מאבטחים. הפתרון צריך להיות במלחמת חורמה ביו״ש וגרוש המשפחות של המחבלים
    סגור
  • 3.
    צריך לפתור את הבעיה מהשורש
    שלומית 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאבטח כל אוטובוס כל תחנת רכבת, הוא לא ריאלי. צריך לפתור את הבעיה מהשורש, עונשים כבדים למחבלים ולמשפחות שלהם!! להרוס את הבתים שלהם עד היסוד ולגרש את המשפחות. להביא עובדים זרים שיחליפו את הפועלים מהשטחים. להילחם בטרור מהשורש, להפסיק להיות במגננה.
    סגור
  • 2.
    במקום אבטחה תגרשו את כל המחבלים לסוריה
    ברדוגו 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככה לא נצטרך אבטחה באף מקום שמאל חולני תבוסתני
    סגור
  • 1.
    אבטחה
    שני 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברכבת הקלה הם בודקים רק בתחנות שהרכבת יורדת בהן לתת קרקע, מעל הקרקע פחות או בכלל לא. יש הרבה אבטחה בתחנות התתק קרקעיות. אבל באוטובוסים מה..? אי אפשר לשים מאבטחים בכל אוטובוס כי באמת אין משאבים לזה...
    סגור