רכב

מירי רגב תחת מתקפה: זעם על רפורמת קיצור שיעורי הנהיגה

במהלך שנראה כניסיון להתמודד עם הביקורת הצפויה מצד מורי הנהיגה, רגב מבקשת לבטל את הטסט הפנימי ולקצר את מספר שיעורי הנהיגה המינימליים הנדרשים לפני הגשת תלמיד לטסט ל-22 שיעורים בלבד. נתוני עמותת אור ירוק מעידים על עלייה חדה במספר הנהגים הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שרת התחבורה מירי רגב השיקה אתמול (רביעי) רפורמה שנועדה להקל על הציבור ולצמצם את יוקר המחייה. הרפורמה החדשה כוללת קיצור מספר שיעורי הנהיגה המינימליים הנדרשים לפני הגשת תלמיד לטסט, מ-28 ל-22 שיעורים, במיוחד עבור תלמידים הנוהגים במכוניות אוטומטיות – 90% מהתלמידים כיום.
לפי הפרסום של אודי עציון בוואלה, במהלך שנראה כניסיון להתמודד עם הביקורת הצפויה מצד מורי הנהיגה, רגב מבקשת לבטל את הטסט הפנימי – המבחן המתבצע לפני הטסט הממשלתי. ביטול זה, שנתפס על ידי תלמידים והוריהם כהוצאה מיותרת, עשוי להקנות לשרת התחבורה נקודות זכות נוספות ולצמצם את הביקורת שמגיעה ממורי הנהיגה, שמיוחסת להם אינטרס אישי.
משרד התחבורה טוען שמדינות אירופה דורשות מספר נמוך יותר של שיעורים, אך שם השיעורים מתקיימים במרכזי לימוד נהיגה מתקדמים, הכוללים הרצאות עיוניות, שיעורים מעשיים וסימולטורים. משרד התחבורה ניסי לבצע שינויים בתוכנית הלימודים בישראל, אך נתקל בקשיים וגנז את התוכנית.
נתוני עמותת אור ירוק מעידים על עלייה חדה במספר הנהגים הצעירים (18-24) שנהרגים בתאונות דרכים. מתחילת השנה, נהרגו 47 נהגים צעירים – עלייה של 75% לעומת השנה הקודמת. מספר ההרוגים הצעירים השנה כבר עבר את מספר ההרוגים של השנה שעברה כולה.
כעת, נותר לראות אם הרפורמה תעבור את אישור רשות הרישוי ותהיה ברת ביצוע, או אם תיתקל בהתנגדות משמעותית שתשפיע על עתידה של תוכנית הלימודים לנהיגה בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנדון:כל הכבוד ויישר כוח למירי רגב על הרפורמה
    רן סבתי 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד למירי רגב בגלל המורה נהיגה שלי שעשה לי 65 שעורי נהיגה על טסט פנימי לא הוצאתי רישיון לא יכולתי לעמוד בהוצאות מירי רגב חסכה הרבה המון לנהגים חדשים על רכב אוטומט לפי דעתי
    סגור