רכב

"הנהגים בכביש 1 בסכנה, רכבת ישראל מבטלת עבודות בגלל לחץ פוליטי"

העבודות בכביש 1 סוף סוף יצאו לדרכן אחרי חודשים של המתנה וביטולים בעקבות הלחץ של המפלגות החרדיות על מירי רגב, אלא שכעת נודע על דרמה לא קטנה שנוצרה מאחורי הקלעים, במסגרתה סולל בונה, שבונה עבור רכבת ישראל את הגשר, ביקשה לבטל את העבודות בגלל חוסר בעובד בעקבות המלחמה. רכבת ישראל איימה לחלט 40 מיליון שקל מהחברה, שהחליטה להתקבל בלית ברירה וזעמה: "השינוי הפך את הפירוק למורכב ומסוכן בהרבה ויצר סיכון לציבור הנוסע בכביש 1"
מערכת ice |  6
כביש 443 (צילום פלאש 90)
העבודות בכביש 1 להנפת גשר הרכבת במסילת 431 חודשו לאחרונה, אחרי שכבר בוטלו מספר פעמים, זאת בעקבות לחץ שהפעילה מירי רגב שלא לבצען במהלך השבת בגלל המפלגות החרדיות.
במקום לעשות את זה בסוף שבוע אחד ולהפחית את העומסים והלחץ על הכבישים, החליט השרה לפצל את זה על פני 8 ימים, כך על פי "וואלה". העבודות כבר יצאו לדרכן השבוע, אלא שדרמה לא קטנה התרחשה מאחורי הקלעים, אחת כזאת שעולה למדינה מיליונים מיותרים וגורמת לסיכון של ממש לציבור הנהגים בכביש 1.
על פי הדיווח, סולל ובונה, החברה שבונה את הפרויקט עבור רכבת ישראל, הודיעה כי היא לא תצליח לבצע את העבודות והיא מבטלת אותן, זאת משום שהמהנדס הראשי גויס למילואים.
ב"וואלה" חשפו את המכתב ששלח סמנכ"ל הפיתוח של רכבת ישראל, איליה וולקוב, למנכ"ל סולל ובונה, אסף ענבר: "גם אנחנו מתמודדים מתחילת המלחמה עם מאות עובדים במילואים. לא נוכל לקבל טיעון דחוק זה שתולה את יכולתה של סולל בונה על אדם אחד. ידוע לנו כי החברה מעסיקה עשרות אם לא מאות מהנדסים ולפיכך הודעתכם אינה מקבלת על הדעת, מהווה הפרה מהותית של ההסכם ומסבה לרכבת ולציבור נזק של עשרות מיליוני שקלים".
בסולל בונה לא נותרו חייבים ושגרו מכתב תגובה חריף במיוחד בו נכתב: "לפחות פעמיים תיאמתם איתנו את עבודות הפירוק המדוברות ובכל פעם ביטלה אותן הרכבת ברגע האחרון, מטעמים פוליטיים ובלחץ מפלגות מסוימות שהתנגדו לעבודות הפירוק בשבת ברצף אחד כנדרש מקצועית ובטיחותית".
עוד נטען במכתב כי "במקום לפרק את הקונסטרוקציה כולה ברצף אחד, במהלך סוף שבוע אחד, כאשר בזמן הפירוק אין תנועה מתחת לגשר, החלטתם לבצע את הפירוק במשך 7 לילות כאשר בתום כל לילה נשאר חלק מהקונסטרוקציה כאשר אינו מפורק והתנועה בכביש למטה נמשכת. השינוי הפך את הפירוק למורכב ומסוכן בהרבה ויצר סיכון לציבור הנוסע בכביש 1 בשעות הימים שנותרו עד לסיום העבודות".
בסופו של דבר, בגלל לחץ של רכבת ישראל במסגרתו איימה לחלט לא פחות מ-40 מיליון שקל של סולל ובונה בפרויקט, העבודות אכן יתקדמו הלילה אך בקצב איטי.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה הבעיה לסגור את הכביש ליומיים ? אם לקפלניסטים מותר ?
    ליאור 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם לקפלניסטים מותר לסגור כבישים גם לשרת התחבורה מותר לסגור כביש ליומיים באמצע השבוע.
    סגור
  • 5.
    מה שחשוב זה חיי האזרחים, מה לא ברור?
    אורנה 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשובים מנהגים פגאנים, אמונות טפלות, הקרבות. לא בגלל הדת, כי הרי ידוע שפיקוח נפש דוחה שבת. בגלל "נראה להם". למי? לאלו שנלחמים ומשלמים מיסים. אבל יש את ביב נתניהו שהם מועדפים אצלו, כי הם מחזיקים לו את הקואליציה הזוועתית שלו. קבוצת אידיוטים בורים.
    סגור
  • 4.
    פרייארית מערי רגב
    חיים 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתה צריכה להצהיר על כנס של הליכוד שם.תסמכו על הרשעים שהיו חוסמים את הכבישים שם....
    סגור
  • 3.
    מה הקשר
    דודו 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר לשבת ולמירי רגב אם אין פועלים. לשבת משחרים אותם או כל מה שקשור לדת שנוי עליכם????
    סגור
  • 2.
    סולל בונה
    שוקולית 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נו באמת יש הרבה מהנדסים אחרים מוסמכים שיכולים לפקח על המשך העבודות איזה שטיות אלה באמת
    סגור
  • 1.
    רק לקפליניסטים מותר לחסום כבישים בישראל?
    יהודי 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 4
    גם לחרדים מותר
    סגור