רכב

האלימות בתחבורה הציבורית בישראל: נוסע הכה פקח לעיניי ילדיו

מבקר (פקח אוטובוס) הותקף  בירושלים בקו 333 של חברת סופרבוס סמוך לשער האשפתות, זאת לאחר שהתוקף, שעלה לאוטובוס מהדלת הקדמית יחד עם ילדיו ודחף נוסעים אחרים, תקף את הפקח באגרופים ותוך קללות, זאת לאחר שנדרש לרדת מהאוטובוס: "רצח של עובד תחב"צ הוא רק שאלה של זמן"
מערכת ice |  1
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock, פלאש 90/ עומר פיכמן, יוסי אלוני)
האלימות בתחבורה הציבורית בישראל לא עוצרת: מבקר (פקח אוטובוס) הותקף אתמול (שבת) בירושלים בקו 333 של חברת סופרבוס סמוך לשער האשפתות. התוקף עלה לאוטובוס עם ילדיו מהדלת הקדמית, תוך שהוא דוחף נוסעים אחרים  ובהם גם ילדים.
בשלב זה, המבקר והנהג דרשו כנדרש מהנוסע ובני משפחתו לרדת מהאוטובוס וירדו מהאוטובוס בעצמם. בתגובה, תקף הנוסע את המבקר באגרופים תוך שהוא מקלל. המבקר נחבל קלות. התוקף ומשפחתו נמלטו מהמקום. תלונה הוגשה במשטרת ירושלים (לב הבירה).
 
נ' המבקר שהותקף: "הנוסע נכנס באמוק לאוטובוס תוך שהוא ממש דורס ומועך ילדים ותינוקות וצועק. הנהג ואני הבהרנו לו שהאוטובוס לא יזוז במצב כזה. לא נסכן את הנוסעים, והוא בתגובה קלל והכה". 
יוסי אוזן יו"ר ועד המבקרים בסופרבוס המאוגד בכוח לעובדים: "אנחנו באיגוד התחבורה בכוח לעובדים, חוזרים ומתריעים – רצח של עובד תחב"צ הוא רק שאלה של זמן. לדאבוננו, במקום לספק פתרונות בסיסיים, האצבע המאשימה מופנית אלינו- אנחנו אלה שנדרשים לעבור הכשרות בכדי להתמודד עם הציבור. לאן הגענו שאדם המבצע את תפקידו, מושפל על בסיס יומי ומסכן את חייו". 
איתי כהן ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים: "אין הצדקה לגילויי אלימות פיזית או מילולית כלפי עובדי התחצ, אבל...כשהשכר נמוך המעמד ירוד ואין מענה לאלימות כלפי עובדי התח"צ, פלא שרבות ורבים עוזבים את הענף? התוצאה הישירה היא צפיפות באוטובוסים, נוסעים עצבניים וחוזר חלילה. אנו קוראים למשרדי הממשלה להכיר בעובדי התחצ כעובדי ציבור והענשת תוקפיהם בהתאם, וכן שיפור שכרם וניתוב הכסף שהוקצב לבעיית האלימות למאבטחים באוטובוסים. עכשיו ולא עוד שנה או שנתיים כשכבר יהיה מאוחר מדי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בן גביר נוסע באדום, המשטרה בניהול בן גביר וביבי עבריין
    אזרח 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש ברור שמדינת ישראל בבעייה
    סגור