רכב

קנס עד 1,500 שקל ו-10 נקודות: הנהגים בישראל מסתבכים?

אגף התנועה במשטרת ישראל נערך לימי חג הפסח וחול המועד. במהלך ימים הקרובים האכיפה תתמקד נגד עבירות המהוות גורם משפיע לתאונות דרכים ובעיקר נגד עבירות היסח הדעת, אי-ציות לתמרור או רמזור,  ומהירות מופרזת
מערכת ice |  1
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מאות שוטרי ומתנדבי משטרת התנועה הארצית וסיירת האופנועים של אגף התנועה יפרסו החל מהבוקר ובמהלך כל ימי חג הפסח וחול המועד בצירים הבין-עירוניים למילוי משימות הנדרשות לצורך הזרמת התנועה וטיפול באירועים חריגים לצד אכיפת תנועה. 
במהלך הימים הקרובים, ימי החג, האכיפה תתמקד נגד עבירות המהוות גורם משפיע לתאונות דרכים ובעיקר נגד עבירות היסח הדעת, אי-ציות לתמרור או רמזור, ומהירות מופרזת. הנהג לא ציית לתמרור, אך לא נגרם כתוצאה סיכון ציבורי כלשהו – דו"ח 250 שקל וכן 4 נקודות. הנהג לא ציית לתמרור, אך נגרם כתוצאה מכך סיכון דרכים – הנהג יזומן לבית המשפט וצפוי לענישה הכוללת שלילת רישיון, קנס כספי ו-10 נקודות רישוי.
 
כמו כן, מהירות שבין ‎0-25 קמ”ש מעל המותר – ברירת משפט או תשלום ‎250 שקל. מהירות שבין ‎26-40 קמ”ש מעל המותר – ברירת משפט או תשלום 750 שקל ‎וצבירת 8 נקודות. מהירות של 41 קמ”ש מעל המותר – ברירת משפט או קנס כספי של 1,500 שקל וצבירת 10 נקודות. מעל 50 קמ”ש מהמותר – הזמנה לדין ו-10 נקודות.
המלצות אגף התנועה לנהגים:  עצירה בשול הדרך מסוכנת ואך ורק במקרה חרום יש לעצור בשול ולדווח מייד למוקד 100, בעת עצירת חרום יש לצאת מהרכב לאפוד אפודה זוהרת לחצות את מעקה הבטיחות ולעמוד במקום רחוק ובטוח. נהיגה במהירות מפורזת ושלא בהתאם לתוואי הדרך יכול להוות גורם להתרחשות תאונה ואף להחמרת הפציעה בעת התרחשות תאונה. 
בערב החג ובימי חול המועד צפויים עומסי תנועה בצירי התנועה המרכזים, בסמוך לפארקים והגנים הלאומיים, אנו נעדכן את ציבור הנהגים אודות עומסים חריגים ושינוי בהסדרי התנועה באמצעות כלי התקשורת ובערוץ הטלגרם של אגף התנועה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה המדינה מאפשרת יבוא מכוניות שנעות עד 220 קמ"ש
    לא עוזר למנוע תאונות 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נהיגה זה כמו כל מקצוע מי שלא מנוסה שלא ינהג בשעות מסוכנות גם אין לו נקודות ודוד דלא שוטר תנועה . תאונות נמנעות לא בשל ניקוד דבילי זה או אחר. אלה בשל החלטות מוטעות . ולא מאוזנות בכביש .
    סגור