פרויקטים
ההזדמנויות, הטרנדים, החידושים – כך נערכת שטראוס לקיץ הישראלי
הרבה לפני שהטמפרטורות מתחילות לטפס, שטראוס כבר נמצאת בכוננות קיץ –כשמאחורי תהליך ההשקה של כל מוצר או טעם עומדת חשיבה סנסורית וחדשנית: "כדי להבין מה הצרכנים יחפשו, אנחנו חייבים תמיד להיות צעד אחד קדימה"
בזמן שהקיץ הישראלי שובר שיאי חום וקהל הצרכנים מחפש פתרונות מזון ושתייה נגישים, קלילים וצוננים, תעשיית המזון הישראלית נדרשת לייצר מענה מקיף. זה אולי נשמע פשוט וקל לביצוע, אבל מאחורי השקה של כל מוצר קיצי או טעם חדש מסתתרת אופרציה מורכבת – כזו המשלבת חדשנות, טכנולוגיה, עיצוב ושיווק, ולא פחות חשוב: גם הבנת שוק מעמיקה.
איזה טעמים יתאימו לחיך הישראלי בעונת הקיץ ויצליחו להפתיע את קהל הצרכנים? מהם הטרנדים החמים? כיצד שומרים על איכות וחוויית צריכה לאורך זמן? ואיך אורזים הכול בצורה שגם תמשוך את העין וגם תעמוד בפני עומסי חום קיצוניים? בשטראוס, הניצבת בחוד החנית של החדשנות בתעשיית המזון כחול-לבן, נערכים לאתגרים הללו מבעוד מועד באמצעות הליכי תכנון ופיתוח מדויקים.
"מאחורי כל השקה של מוצר מזון חדש, בטח כשמדובר בעונת הקיץ, עומדת אסטרטגיה שלמה", מציין אבי לאופר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה של שטראוס. "מוצרים חדשים או טעמים חדשים, חייבים קודם כל לענות על שני היבטים מרכזיים: צורך פונקציונלי וצורך רגשי. אנחנו נמצאים כל הזמן עם אצבע על הדופק, רוצים לחוש מקרוב את הקהלים והקהילות, להיות קשובים לרצונות כמו גם לתובנות שלהם – ולספק מענה אמיתי, יומיומי, איכותי".

אבי לאופר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה של שטראוס (צילום יח"צ שטראוס)
"כחברת מזון מובילה, נדרשת שטראוס כל העת לפרוץ גבולות, לגוון את ההיצע, לחדש ולסקרן, ובאותה הנשימה גם לעמוד ברף מחמיר ובלתי מתפשר של איכות ובטיחות", ממשיך לאופר. "כדי להבין מה הצרכנים יחפשו בקיץ הקרוב, אנחנו חייבים להיות תמיד צעד אחד קדימה".
תרגום תנאי השטח של הקיץ הישראלי למוצרי מזון ושתייה מדויקים, דורש היכרות יסודית עם כללי המשחק של העונה החמה, כפי שמסבירה ד"ר דורית רוזנר, סמנכ"לית טכנולוגיות בחממת הפוד-טק The Kitchen ומנהלת הקהילה הטכנולוגית בשטראוס: "בקיץ הצרכנים אוכלים פחות, מחפשים פתרונות פשוטים ומהירים, ונותנים עדיפות למוצרים קלים, קרים ומרעננים – כאלה שלא יכבידו על הגוף, אבל כן יספקו תחושת שובע ונוחות".
"מעבר לזה", מוסיפה ד"ר רוזנר, "אחת הנקודות שמייחדות את הקיץ הישראלי היא הצריכה מחוץ לבית: בין נסיעות, חופשות או פשוט עבודה בתנועה. אנחנו מבינים שנדרשת התאמה לשינויים בהרגלי הצריכה, ומספקים את סל הפתרונות – בין היתר גם באמצעות אריזות קטנות ומדודות, שיאפשרו צריכה גמישה בכל זמן ובכל מקום".

ד"ר דורית רוזנר, סמנכ"לית טכנולוגיות בחממת הפוד-טק The Kitchen ומנהלת הקהילה הטכנולוגית בשטראוס (צילום טל שחר באדיבות שטראוס)
דוגמה מייצגת לתרגום החזון לרמה הפרקטית, מספקת קטגוריית הקפה הקר, שממצבת עצמה כחלק בלתי-נפרד מסל המשקאות של העונה החמה – ובמסגרתה השיקה שטראוס טעמים קיציים חדשים ומגוונים, במיוחד עבור הצרכן הישראלי: פחיות קפה קר לצריכה מיידית בטעם קלאסי ובטעם וניל, לצד קפסולת קפה קר בטעם קוקוס וקפסולה מיוחדת לאפוגטו בטעם שוקולד נוגט להכנת ביתית. לאחרונה הוציאה שטראוס גם מהדורה קיצית של שוקולית MIX: אבקות להכנת שוקו קר או חם בטעמי חטיפי עלית האהובים: פסק זמן, כיף כף ומקופלת. המוצר החדש מבטא את העוצמה של מותג עלית וממחיש את שיתוף הפעולה הפורה בין הזרועות השונות בשטראוס.
"פיתוח מוצרים בקטגוריית הקפה הקר מלווה בתהליכים מורכבים המבוססים על אופטימיזציה מדויקת של רכיבים ומינונים, עד ליצירת מוצר שמספק חוויה חושית מלאה ומאוזנת", מפרטת אילת אופק, מנהלת הסנסוריקה בשטראוס קפה. "היבט נוסף שחשוב להביא בחשבון כאשר מדובר במוצר ייעודי לעונת הקיץ, נוגע לכך שהוא צריך לייצר אצל הצרכנים חיבור לזיכרון או חוויה טובה – וגם לעניין הזה אנחנו נדרשים להתייחס".

אילת אופק, מנהלת הסנסוריקה בשטראוס קפה (צילום דן לב באדיבות שטראוס)
הקיץ הישראלי מביא איתו גם שינוי באשר להרכב הארוחות – פחות תבשילים חמים ויותר מנות קרות, זמינות ומהירות הכנה. מוצר אחר של שטראוס, שבחסות הקיץ מתכתב עם הנחת העבודה הזו וזוכה לקונספט חדשני, הוא חומוס אחלה, ממוצרי הדגל של החברה, שמרחיב את היריעה עם שני טעמים חדשים בסדרת ממרחחומוס: חומוס עם בצל מטוגן וחומוס עם פלפל שיפקה.
"יצרנו למעשה ממרחומוס, חומוס עם ירקות המעורבבים מראש בממרח, כששני הטעמים הללו נבחרו בקפידה מתוך התאמה לחיך הישראלי", מספרת ד"ר רוזנר. "לצד הטעם, הבשורה טמונה גם בחוויית המריחה, שהופכת קלה יותר – עניין המקצר את לוחות הזמנים ומצריך פחות התעסקות".

הטעים החדשים של ממרחומוס. "בשורה גם בחויית המריחה" (צילום סטודיו שטראוס)
"כאשר משיקים מוצר חדש, ניתן בהחלט לומר שכל שלב בדרך דורש הבנה עמוקה של הצרכן, של המגמות המשתנות ושל התנאים בשטח: מסיעור המוחות הראשוני ועד לנקודת הקצה של השקת המוצר", מחדדת ד"ר רוזנר. "העניין הזה המחייב אותנו ליצירתיות וחדשנות כמעט בכל היבט".
"היעד שלנו בשטראוס הוא להזין ולטפח הווה ועתיד טוב יותר עבור החברה הישראלית – לא בהצהרות, אלא במעשים ובחדשנות מוצרית מרגשת, שפוגשת את הצרכנים שלנו על המדף והמקרר במכולת ובסופר", מסכם לאופר. "בעונת הקיץ, כאשר הצרכים משתנים וההרגלים מתעדכנים, המשימה הזו הופכת מוחשית במיוחד. אנחנו נמשיך להיות בשטח, בעשייה רציפה ובפתרונות רחבים ומגוונים".
(בשיתוף שטראוס)


