שיווק ופרסום

זורעים מחדש: מיזם משותף של קק"ל ומכון שמיר משקם את הטבע

בימים קשים אלו שפוקדים את מדינת ישראל, מיזם משותף של קרן קימת לישראל ומכון שמיר למחקר מתמקד בשימור הטבע וטיפוח תחושת שייכות לסביבה על  ידי הזרעת זנים שבסכנת הכחדה לטובת צמיחה מחודשת בישראל
מערכת ice | 
זורעים מחדש (צילום קק"ל)
כחלק מהמערך לחיזוק העורף, קק"ל בשותפות עם מכון שמיר יחד עם המועצות בגולן והכפרים הדרוזים, ובתמיכת משרדי החינוך, הגנת הסביבה ובמדע יוצאים לדרך עם מיזם זרעים של תקווה ובמסגרתו חידון הבזלת.
המיזם מזמין חברים מקהילות רמת הגולן לקחת חלק בשימור והפצת צמחים נדירים מזנים מקומיים ברמת הגולן ואזור הר החרמון, מתוך אמונה כי קירוב בין אנשים לא רק יביא אתו רגיעה, אלא גם יאפשר התמודדות טובה יותר עם האתגרים הלא-צפויים של המציאות הנוכחית.
המתנדבים בפרויקט יעסקו במיון זרעים המאוכסנים במכון שמיר למחקר, יפרידו בינם וישתלו אותם בשטחי הקהילות הסמוכים. בנוסף, כל מתנדב יקיים מחקר הכולל איסוף מידע רלבנטי ושימוש בערכות מדעיות מיוחדות המופצות על ידי קק"ל ומכון שמיר למחקר.
את התוכנית החינוכית ישלים חידון שבועי בשם חידון בזלת, על שם סוג הסלע הנפוץ ברמת הגולן. מטרת החידון היא לאפשר הזדמנות ללימודים, פנאי והתרעננות. בנוסף, קהילות המעוניינות להשתתף יקבלו זרעים והנחיות להקמת גינות קהילתיות באמצעות אותם זרעים ייחודיים. שישים בתי ספר כבר נרשמו לתכנית, מה שככל הנראה מהווה עדות לרצון של תושבי ישראל להתאחד ולקחת חלק בפעילות קבוצתית בתקופה הנוכחית על כל אתגריה.
ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק"ל: "אנו שמחים לקיים את הפרויקט המחקרי הזה בשיתוף עם הקהילות ברמת הגולן. התקופה המאתגרת הזו הביאה עימה קשיים ודאגות, ואני שואפים לכך שדרך המיזם המשותף הזה, נוכל לקדם אחדות אזורית ולקרב בין אנשים בזמן שאנו מקדמים את הידע שלנו ומעמיקים את החיבור לטבע. קק"ל מחויבת לספק תמיכה לתושבי ישראל. ביחד, אנו שואפים להתגבר על האתגרים הניצבים בפנינו, וליצור עתיד טוב יותר עבור המדינה."
ד"ר מרצדס אדרי, מנהלת תחנת חקר בחקלאות וסביבה במכון שמיר למחקר: "מיזם זרעים של תקווה, בתקופת מלחמת חרבות ברזל הינו מסר לתושבי הגולן והארץ שאנו כאן כדי להישאר. המשימה שחרטנו על דגלנו היא שימור הטבע הגולני על ידי השבתו לאזורים אורבנים – ביישובים, גני ילדים, גינות פרטיות ובכל מקום שליבנו חפץ בו. 

המיזם פועל בכל הגילאים, צעירים ומבוגרים כאחד, ביישובים היהודים ובכפרים הדרוזים מצפון לדרום הגולן והחרמון, המתגייסים להפריד זרעים לקראת הפצה חוזרת שלהם ליישובים וזריעתם. בנוסף השקנו חידון ארצי - חידון הבזלת שעוסק בסוגיות של טבע, סביבה, היסטוריה ועוד הקשרים גולניים ואחרים. הפרחת מיני הבר מסמלת עבורנו את הימים הטובים לכשיבואו אחרי המלחמה. בואו הצטרפו אלינו להיות חלק מהבשורה הזאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה