שיווק ופרסום
סופסוף מקאן עושה את זה: זכה לראשונה בקאן - 2 פרסי ברונזה על מהלך איקאה
מקאן מצליחים להוריד מהגב קוף כבד שנתלה עליהם שנים רבות. לאחר אינספור ניסיונות ובעיקר אכזבות, משרד הפרסום יכול לפנות על המדף מקום ל-2 אריות של קאן
הבוקר נפתח בסערה עם דיווח על זכייה בזהב בקטגוריית המדיה של חברת מדיה קום, שטרן אריאלי ופרוקטר אנד גמבל בפסטיבל הפרסום בקאן, עבור המהלך להד אנד שולדרס במגזר החרדי. נראה כי יומה החמישי של התחרות שנפתחה במוצ"ש, מאיר פנים לנציגים הישראלים כאשר גם משרד הפרסום מקאן תל אביב סופסוף עושה את זה וזוכה ב-2 אריות ברונזה.
עבור מקאן, מדובר בקוף כבד מאוד שהמשרד מוריד מהגב. לאחר שנים רבות של ניסיונות ובעיקר אכזבות, משרד הפרסום הגדול בישראל שכבר זכה באנספור תחרויות פרסום מסביב לעולם מצליח לעשות את זה בתחרות הנוצצת מכולן - האוסקר של ענף הפרסום העולמי.
Ikea "Big Brother Unboxing" from H.K. McCANN on Vimeo.
מהלך הפרסום שהכניס את מקאן לראשונה לדפי ההיסטוריה של פסטיבל קאן הוא שיתוף הפעולה עם הריאליטי הנצפה בישראל - האח הגדול. כזכור, בעונת ה-VIP ששודרה במאי 2015, הופתעו הדיירים לגלות עם כניסתם לדירה, כי את כל הריהוט, של איקאה, שילווה את שהותם בבית הם אמורים להרכיב בעצמם. החיבור בין המותג לתכנית הריאליטי המצליחה בישראל, במסגרתה נאלצו כמה מהסלבס המוכרים בישראל (VIP) להקדיש את מרצם וזמן המסך שלהם להרכבת רהיטי איקאה, בדרך שהניבה למותג שווי חשיפה גבוה, התמודדה גם בקטגוריית הפרומו אך ללא הצלחה מלבד שורטליסט.
בין המשרדים שנוהגים להתמודד מדי שנה בסבב תחרויות הפרסום העולמי, מקאן הוא אחד הבולטים. עם זאת, מעטים המשרדים שחזרו מקאן עם אריות בידיהם. על אלו נמנים: שלמור אבנון עמיחי, שמעוני פינקלשטיין, באומן בר ריבנאי, טריו ואדלר חומסקי.
אנקדוטה מעניינת לזכייה הנוכחית של מקאן היא העובדה ששניים מהבולטים שעמדו מאחורי המהלך שיצא לדרכו לפני כשנה כבר לא נמצאים במצבת העובדים של המשרד: סמנכ"ל הלקוחות בן מוסקל שעבר לבאומן בר ריבנאי, ואודי אביטל מנהל הקריאייטיב שכיום משמש כראש הקריאייטיב אסטרטגיה של פייסבוק ישראל. בין עובדי מקאן שחתומים על המהלך בנוסף: סמנכ"ל הקריאייטיב - סיגל עבודי, סמנכ"ל התוכן השיווקי יניב סנה, תוכן שיווקי - הילה ברדה/ניצן בראון, קופירייטר - עידן קרביץ, ארט - כפיר פרץ/דנה מושקוביץ, מנהלת לקוחות - דניאלה קלינגר, תקציבאות - רותם מזרחי. תוכן שיווקי: הילה ברדה וניצן בראון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.כמה חבל שלהנהלת מקאן הנוכחית אין קשר למהלך (ל"ת)רוית 06/2016/23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
9.זו זכיה של מקאן כמו שתרומות הדם זו זכיה של באומן (ל"ת)אפי 06/2016/23הגב לתגובה זו4 0סגור
-
8.ולא לשכוח את התוכן וקשתדניאלה 06/2016/22הגב לתגובה זו0 0לא לשכוח את יניב סנה מנהל מחלקת התוכן האלוף ואת קשת שבלעדיהם זה לא היה קורהסגור
-
7.או יוסי! הקארמה!נו 06/2016/22הגב לתגובה זו0 0וזו רק ההתחלה לה להסגור
-
איזה קארמה יא סתום - המהלך לא קרה בתקופת ההנהלה הנוכחית (ל"ת)אוהב לראות טיפשים 06/2016/23הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
6.לא לשכוח את יניב סנה התותח מיוניברסלקומה חמש שולטתתת 06/2016/22הגב לתגובה זו0 0ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחדסגור
-
ברור גם באומן פירגנו לפרסמן על הקקטוסעידן 06/2016/23הגב לתגובה זו0 0פחחחחחחחחחסגור
-
5.טעות ביסודהאנונימי 06/2016/22הגב לתגובה זו4 2המהלך של איקאה באח הגדול הוא של קשת רעיון,ביצוע ,הפקה קידום ממש לא של מקאןסגור
-
לכל אלה שמנסים לקפוץ על הרכבת של מקאן...אחת שיודעת 06/2016/22הגב לתגובה זו0 0שיש הצלחה יש הרבה שמנסים לרכב עליה. ממש לא רעיון של קשת.סגור
-
4.מרגישים שנדב הגיע (ל"ת)משיח שילוח 06/2016/22הגב לתגובה זו1 1סגור
-
אין לו קשר לזהדני 06/2016/23הגב לתגובה זו0 0מהלך מלפני שנה וחצי!!!סגור
-
3.מי שמכיר יודע של מי היה הרעיון (ל"ת)בטח לא של מקאן 06/2016/22הגב לתגובה זו1 2סגור
-
2.לא לשכוח את יניב סנה התותח מיוניברסלקומה חמש שולטתתת 06/2016/22הגב לתגובה זו0 0ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחדסגור
-
1.לא לשכוח את יניב סנה התותח מיוניברסלקומה חמש שולטתתת 06/2016/22הגב לתגובה זו2 1ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחדסגור