24/7

21 שנה לאסון התאומים - האירוע ששינה את אמריקה

21 שנה חלפו מאז אסון התאומים ב-11 לספטמבר 2001 - מתקפת הטרור הגדולה ביותר שידעה האנושות, וסיבכה את ארה"ב בשתי מלחמות רחוק מהבית
מערכת ice | 
אסון התאומים (צילום ויקיפדיה, unsplash)
היום מצוין 21 שנה לפיגוע הטרור הגדול אי פעם - אסון התאומים בניו יורק מה-11 לספטמבר 2001, האירוע ששינה את העולם כולו. פיגועי 11 בספטמבר היו סדרה של פיגועי התאבדות שבהן מטוסים התנגשו במגדלי התאומים באופן חזיתי שהתרחשו בארצות הברית, הנחשבים לפיגועי הטרור הגדולים והקטלניים ביותר בהיסטוריה של האנושות. זוהי המתקפה הגדולה ביותר על אדמת אמריקה, פיגועים אלו הובילו את ארצות הברית ומדינות נוספות למלחמת אפגניסטן ולמלחמה העולמית בטרור האסלאמי.

תשעה עשר מחבלים שהשתייכו לארגון הטרור "אל-קאעדה" חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. החוטפים הטיסו שניים מהמטוסים, טיסה 175 של יונייטד איירליינס וטיסה 11 של אמריקן איירליינס, וריסקו אותם במגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי שבעיר ניו יורק. 2,977 אזרחים, נוסעים וצוות של ארבעת המטוסים, נספו בהתקפות אלו, ומעל ל-6,000 נפצעו. נהרגו גם 19 הטרוריסטים שחטפו את ארבעת המטוסים.
לפיגועי 11 בספטמבר היו השפעות מיידיות על כל אזרחי המדינה. אזרחים התאחדו סביב המשפט "אנו עומדים מאוחדים", בתקווה לשמור על נחישות הרוח האמריקנית בפני המתקפה הזו. תושבים רבים הביעו את תודתם לאנשי כוחות הביטחון. אנשי הצלה ומשטרה עזבו את מקום מגוריהם והגיעו לניו יורק במטרה לעזור להוציא את הגופות והשרידים שנשארו באתר הפיגוע. מתוך אותה רוח סולידריות, בשבועות שלאחר הפיגוע עלה מספר תרומות הדם במדינה באופן משמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה