תקשורת ומדיה

כתב חדשות 13 נגד כתבת ערוץ 14: "פילוג מוחלט, תתאפסי"

אחרי שכתבת ערוץ 14, שיראל ללום נהיר, השוותה בין יובל דורון קסטלמן ז"ל לאהוביה סנדק ז"ל, כתב חדשות 13, יוסי אלי, תוקף: "מה שאת עושה כאן זה פילוג מוחלט, איך זה קשור בכלל לאג׳נדה פוליטית? תתאפסי"
תום נחום |  5
יוסי אלי (צילום פייסבוק/ יוסי אלי)
ערוץ 14 תחת מתקפה חריפה בעקבות אופן סיקור הפיגוע בירושלים ביום חמישי, זאת לאחר שראיינו את אחד הלוחמים שעל פי החשד ירה למוות ביובל דורון קסטלמן ז"ל, וכתבו בטוויטר כך: "הלוחם שחיסל הבוקר את המחבלים בירושלים, בשיחה עם ינון מגל: "שמענו ירי, צעקות 'מחבל' ואנשים רצים - הלכנו שפופים עד שראינו אותם וירינו בהם".
כעת, אחרי שמגל המשיך להגיב לסערה המדוברת סביב מותו הטרגי של קסטלמן ז"ל, הגיע תורה של כתבת ערוץ 14, שיראל ללום נהיר, שהגיבה לנושא ותקפה, ולאחר מכן חטפה ביקורת מכיוונו של כתב חדשות 13, יוסי אלי.
ללום נהיר כתבה כך לצד תמונתו של אהוביה סנדק ז"ל: "כולם התחילו להתעניין שוב בחוקים הנוגעים למוות מאש כוחותינו, אולי זה זמן להזכיר שלא נעשה דבר עם השוטר שהרג בשוגג את נער הגבעות אהוביה סנדק?". יוסי אלי הגיב וכתב כך: "אני סיקרתי בהרחבה את מותו של אהוביה סנדק, כולל ראיון בלעדי וראשון עם הוריו… בלי שום קשר לאג׳נדה פוליטית, מה שאת עושה כאן זה פילוג מוחלט, ראיתי שמלבד לכתוב שהיה מוות מירי דו״צ (מה שלא נכון, כי זה ממש לא ירי דו״צ) של גיבור ישראל, יובל קסטלמן, שהציל חיים והתחנן על חייו, את לא עשית כלום, איך זה קשור בכלל לאג׳נדה פוליטית? תתאפסי".
  
מגל העלה ציוץ תוקפני וכתב כך: "רק כדי לעצור את הקשקשת של אנשים פה שלא החזיקו בחייהם נשק, ולא יודעים מה זה לחימה, ומה זה וידוא הריגה, אבל מרשים לעצמם לקשקש בענייני ירי. החייל לא עשה וידוא הריגה ליובל קסטלמן ז"ל רואים זאת בווידאו. ואגב, הוא גם לא אמר שעשה וידוא הריגה. האסון מספיק גדול גם בלי ההבלים שלכם".
כידוע, יובל דורון קסטלמן ז"ל מת ביום חמישי כגיבור לאחר שמנע פיגוע גדול בהרבה כשנטרל את המחבלים בפיגוע הירי בירושלים ובאופן טרגי ככל הנראה נורה למוות על ידי חיילים שחשבו שהוא אחד המחבלים. כזכור הפיגוע התרחש בתחנת אוטובוס בטרמפיאדה בצומת גבעת שאול שבכניסה לירושלים.
כעת, מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14ינון מגל, מגיב לביקורת נגדו ונגד ערוץ 14 וכמו כן, גם למותו הטרגי של קסטלמן ז"ל: "כמה דברים: א. עדיין לא ברור לגמרי מה קרה שם בפיגוע בירושלים ב. החיילים נקראו גיבורים כי נלחמו וחיסלו מחבלים רוצחים ג. מחבלים צריך לחסל ד. לא צריך לירות במי שמרים ידיים ה. מותו של יובל דורון קסטלמן הוא נורא ו. מציע להמתין לתחקיר לפני הריקוד (האופייני) על הדם".
 
זאת לאחר ששאול גרינפלד, עיתונאי 'הארץ', הגיב לנושא וכתב בטוויטר (X.COM) כך: "בחיי שאני נגד סתימת פיות אבל את הערוץ הזה חובה לסגור ואת ינון מגל להרחיק מגל מיקרופון. איך זה הגיוני בכלל שחייל מתראיין לערוץ טלוויזיה אחרי שירה באזרח לא חמוש ועוד בטרם דיבר עם משטרה צבאית? מה לכל הרוחות קורה פה? ערוץ 14 יבואו לבקר בלוויה של יובל דורון קסטלמן ז"ל?".
 
בפיגוע נהרגו: הרב אלימלך וסרמן (73) והנשים חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24). המרצחים הם שני אחים מחבלים, תושבי שכונת צור באהר שבמזרח העיר.  שקד, אחיו של יובל קסטלמן ז"ל סיפר ל-N12: "כל החיים יובל הלך בדרך של תרומה לציבור והתנדבות. הוא היה שוטר במג"ב, המשיך לשרת במשטרה ותמיד היה בחזית.
עוד הוסיף: "בבוקר הפיגוע יובל היה בדרך לעבודה, ראה את האירוע תוך כדי נסיעה ומיד עצר ויצא לסייע עם הנשק האישי שלו. אנחנו מחכים לראות מה יהיו תוצאות החקירה כי כרגע התחושות שלנו במשפחה קשות מאוד. הגבורה, המסירות והתעוזה מאוד מאפיינים אותו. גם כל החברים שלו אומרים עליו שהוא אחד שלא יהסס לרגע לצאת לחזית ולהקריב מעצמו. כך גם היינו רוצים שיזכרו אותו וזה מה שננסה לקחת איתנו הלאה".
תגובת דובר צה"ל למקרה: "אזרחים ישראליים נרצחו אתמול בפיגוע בירושלים. אזרח וחיילי צה״ל שהגיעו לנקודה נטרלו את המחבל. האירוע נחקר על ידי השב״כ ומשטרת ישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רואה את יוסי אלי ורץ להקיא (ל"ת)
    בנטיטו 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יוסי אלי שונא ישראל (ל"ת)
    רק 14 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יוסי אלי אפס מאופס (ל"ת)
    רק 14 השאר אלגזירה 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ינון מגל הוא אשפה ולא עיתונאי
    אני 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפחות ינון בטיפשותו סידר לחייל הנבל כלא. ינון גם שקרן וגם לא עיתונאי
    סגור
  • עדיף את גיא פלג פראבדה שממציא דברים שאנשים לא אמרו
    איש1 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עדיף את אמנון אברמוביץ' שהודעה בזה שאתרג את שרון, עדיף את רביב דרוקר ובן כספית שתופרים תיקים עם הפרקליטות בתמורה להגנה על פשעים של אנשי הפרקליטות. עיתונאי פח אשפה זה עיתונאי השמאל
    סגור